Nálada spotrebiteľov v Británii vzrástla v novembri výraznejšie, než sa čakalo

Nálada britských spotrebiteľov sa tento mesiac zlepšila, pričom optimistickí sú ako v prípade vyhliadok celkovej ekonomiky, tak aj vyhliadok ich osobných financií. Informuje správa agentúry Reuters, ktorá zverejnila najnovšie výsledky prieskumu inštitútu GfK.

Podľa najnovšieho prieskumu GfK index dôvery na mesiac november dosiahol hodnotu -24 bodov oproti októbrovej úrovni -30 bodov. Výsledok prekonal aj očakávania analytikov, ktorí počítali s rastom indexu na -28 bodov. Rast indexu o šesť bodov predstavuje najvýraznejšie zlepšenie nálady v porovnaní s predchádzajúcim mesiacom od apríla tohto roka. Najnovšie údaje sú však stále horšie v porovnaní so situáciou spred nástupu pandémie nového koronavírusu začiatkom roka 2020.

Napriek momentálnej stagnácii ekonomiky sú Briti optimisti, čo sa týka jej vývoja v nasledujúcich 12 mesiacoch. Príslušný čiastkový index vzrástol v novembri na -26 bodov z -32 bodov v októbri. Pozitívne očakávania majú spotrebitelia aj čo sa týka vyhliadok ich vlastných financií. Čiastkový index dosiahol -3 body, čo v porovnaní s októbrom znamená zlepšenie o päť bodov.

Viac o téme: Británia , ekonomika , index , koronavírus , rast , stagnácia

Súvisiace články

Aktuálne správy