Hitom internetových obchodov sú v súčasnosti LCD a plazmové televízory

Bratislava 8. mája (TASR) – Prvé internetové obchody sa na slovenskom trhu objavili už pred 10 rokmi, výrazný nárast však badať až v posledných 4 rokoch. Zmenilo sa správanie i štruktúra zákazníkov.
"V decembri 2005 naše obchody navštívilo približne 40.000 užívateľov, o 3 roky neskôr to už bolo viac ako 250.000. Dynamický vývoj, ktorý sa v tomto odvetví za posledné roky odohral, dobre ilustruje aj ďalší príklad. V našich začiatkoch stačil na prevádzku internetového obchodu sklad s veľkosťou sotva 50 štvorcových metrov, v dnešnom období je to vyše 1000 m2, kde sú k dispozícii tisíce kusov tovarov na okamžitú expedíciu," uviedol pre TASR riaditeľ spoločnosti Internet Mall Slovakia – prevádzkovateľa internetového obchodu mall.sk Ladislav Csukás.
V roku 2005 cez internet nakupovali podľa jeho slov prevažne technicky zbehlí ľudia. "Preferovali najmä nízke ceny a predajným hitom boli digitálne fotoaparáty," zhodnotil. Priemerná dodacia lehota dosahovala približne 5 dní. V súčasnosti zákazníci preferujú najmä rýchlu dostupnosť, očakávajú doručenie objednaného tovaru už na druhý deň. Najčastejšie predávaným sortimentom sú ploché LCD alebo plazmové televízory.
Globálna hospodárska kríza podľa Csukása zasahuje aj internetové obchody, avšak rozdielnym spôsobom. "Silní hráči na trhu sa dokážu vďaka svojej flexibilite lepšie prispôsobiť meniacim sa podmienkam na trhu a rýchlejšie reagovať na meniace sa nákupné preferencie zákazníkov. Vďaka svojim nízkym nákladom dokážu ponúknuť aktuálne konkurencieschopné ceny i v porovnaní s maďarskými či poľskými obchodmi," upozornil.
Viac ako tri štvrtiny zákazníkov internetového obchodu mall.sk najradšej nakupujú na dobierku. Vyplýva to z prieskumu, ktorý mall.sk realizoval medzi svojimi zákazníkmi počas minulého roka. Svoj tovar si na dobierku objednalo až 78 % zákazníkov internetového obchodu. Druhým najobľúbenejším spôsobom platby je splátkový predaj s 11-% podielom, za ktorým nasleduje platba v hotovosti pri osobnom vyzdvihnutí so 7-% podielom. Elektronické bankové platby sa ocitli až na poslednom mieste so 4 %.
"Vzhľadom na neľahkú ekonomickú situáciu očakávame v najbližšom období vyšší záujem o splátkový predaj," konštatoval v tejto súvislosti Csukás.
mall.sk prevádzkuje spoločnosť Internet Mall Slovakia, ktorá patrí k najväčšiemu stredoeurópskemu predajcovi na internete. Internetové obchody prevádzkuje i v Česku, Poľsku, Maďarsku a Nemecku.

Súvisiace články

Aktuálne správy