Generali eviduje zvýšený záujem o pripoistenie rizík

Pri životnom poistení firma zaznamenala 5-percentný medziročný nárast žiadostí, ktoré sa týkali napríklad úpravy alebo rušenia poistných zmlúv, či zmeny splátkového kalendára

Poisťovňa Generali Slovensko v súvislosti s finančnou krízou pociťuje zvýšenú potrebu klientov premýšľať o budúcich rizikách. Ako ďalej uviedol generálny riaditeľ spoločnosti Antonín Nekvinda, pri životnom poistení firma zaznamenala 5-percentný medziročný nárast žiadostí, ktoré sa týkali napríklad úpravy alebo rušenia poistných zmlúv, či zmeny splátkového kalendára. „Najčastejšie ponúkame zmenu spôsobu platenia poistného,“ doplnil námestník pre poistnú techniku spoločnosti Roman Holček. V oblasti neživotného poistenia Generali taktiež eviduje klientov, ktorí si uvedomujú riziko a myslia na zabezpečenie majetku.

Generali eviduje menšiu ochotu ľudí uzatvárať poistenie. Za prvé tri mesiace tohto roka možno podľa Nekvindu hovoriť skôr o akejsi stagnácii a vyčkávaní. Ako pokračoval Holček, výška poistného však rastie. Dôvodom podľa neho je, že klienti uzatvárajú rôzne pripoistenia rizík, ktoré kryjú napríklad stratu zamestnania, práceneschopnosť alebo úraz. A v tejto oblasti vidí Generali Slovensko príležitosť, keďže klienti cítiac ťarchu krízy začínajú o všetkom viac premýšľať. „Poisťovne tak budú prinášať viac inovatívnych produktov, ktoré budú reagovať na nové potreby klientov,“ povedal Holček.

Aj napriek tomu, že kríza sa najviac prejavila v bankovom sektore, poisťovníctvo podľa Holčeka nie je imúnne. Finančná kríza sa do slovenského poistného trhu premietla negatívne v oblasti investičného životného poistenia. Po prudkom raste predaja tohto produktu v uplynulých rokoch nasleduje ako dôsledok krízy jeho pokles. „Vplyv závisí od toho, akým spôsobom klient prostredníctvom poisťovne investoval svoje prostriedky,“ povedal Holček. Ako doplnil, najhoršou radou pre klienta by bolo, aby klient v súčasnosti svoje podielové jednotky, ktoré do životného poistenia investoval, predal, pretože ich cena je veľmi nízka. V oblasti tradičných sporivých poistení sa dá očakávať v prípade, že úrokové sadzby na finančných trhoch budú klesať, znižovanie maximálnej technickej úrokovej miery, čo oslabí atraktivitu týchto produktov z pohľadu výšky zhodnotenia.

V oblasti neživotného poistenia ovplyvnila finančná kríza negatívne poistenie vozidiel. Výrazný pokles predaja áut sa podľa Generali Slovensko premietol do zníženia predaja poistiek. Ďalším negatívnym efektom v tejto oblasti začalo byť uvažovanie klientov o vypovedaní zmlúv havarijného poistenia pri starých ojazdených vozidlách. Podľa Nekvindu sa dá očakávať, že rovnako ako predaj vozidiel aj predaj poistiek v tejto oblasti naštartuje šrotovné. Celkovo však na trhu povinného zmluvného poistenia vozidiel nenastane podľa neho zásadná zmena, nakoľko za zhruba 43 tis. možných poistiek nových vozidiel bol z poisťovní odhlásený rovnaký počet poistiek starých áut. Príležitosť však Generali Slovensko vidí v oblasti prepoistenia klientov od konkurencie alebo v oblasti havarijného poistenia, nakoľko klienti pociťujú vyššie riziko pri novom aute.

Poisťovňa Generali Slovensko vznikla zlúčením Českej poisťovne-Slovensko a Generali poisťovne, ktoré sú od januára 2008 súčasťou skupiny Generali PPF. Skupina Generali a PPF totiž podpísali v polovici júla 2007 konečnú verziu zmluvy o spoločnom podniku Generali PPF Holding. ČPS pôsobila na slovenskom poistnom trhu od augusta 1993 a Generali Poisťovňa vznikla v roku 1996.

Súvisiace články

Aktuálne správy