Nálada nemeckých spotrebiteľov sa aj napriek recesii zlepšila

Aj napriek tomu, že dôkazy o prehlbujúcom sa poklese nemeckej ekonomiky pribúdajú, nálada nemeckých spotrebiteľov sa nečakane zlepšila.Podľa inštitútu GfK index dôvery nemeckých spotrebiteľov na december sa zvýšil z novembrovej hodnoty 1,9 na 2,2 bodu.

Berlín 25. novembra (TASR) – Aj napriek tomu, že dôkazy o prehlbujúcom sa poklese nemeckej ekonomiky pribúdajú, nálada nemeckých spotrebiteľov sa nečakane zlepšila.
Podľa inštitútu GfK index dôvery nemeckých spotrebiteľov na december sa zvýšil z novembrovej hodnoty 1,9 na 2,2 bodu. Ďalší index, ktorý odráža ochotu spotrebiteľov nakupovať, vzrástol z -18,2 na -6,7 bodu. A očakávania Nemcov v súvislosti s rastom príjmov stúpli na -6,9 z -12,9 bodu.
"Mnohí Nemci stále neveria, že ich pokles ekonomickej aktivity výrazne zasiahne," uvádza sa v komentári GfK k výsledkom prieskumu, na ktorom sa zúčastnilo približne 2000 respondentov.
Analytici pritom odhadovali, že dôvera spotrebiteľov klesne na 1,5 bodu pod vplyvom zhoršujúcej sa situácie a neradostnej perspektívy najväčšej ekonomiky eurozóny.
Index dôvery nemeckých podnikateľov sa totiž prepadol na najnižšiu hodnotu za 16 rokov. Na druhej strane, zlacňovanie pohonných látok a v dôsledku toho aj pokles inflácie, ako sa zdá, pomohli zlepšiť náladu spotrebiteľov.
Podľa inštitútu GfK ich dôvera bude teraz veľmi závisieť od toho, aká hlboká je recesia nemeckej ekonomiky a ako zasiahne pracovný trh. Štatistiky o vývoji nezamestnanosti by úrady mali zverejniť tento štvrtok a očakáva sa, že potvrdia stagnáciu na pracovnom trh v Nemecku po dlhotrvajúcom období znižovania nezamestnanosti.

Súvisiace články

Aktuálne správy