Pokles príjmov núti Heineken k znižovaniu nákladov o 2 miliardy eur

, CNBC;TASR Foto: TASR/AP

Pivovar odhalil podrobnosti nového plánu „Evergreen“ na zvýšenie príjmov a vyššie marže. Viac podporí svoje prémiové značky, ako je Heineken, a ležiak s nulovým obsahom alkoholu. Jeho cieľom je tiež stať sa najlepším digitálne prepojeným pivovarom, ktorý bude slúžiť zákazníkom, ktorí čoraz viac hľadajú pivo online.

Heineken NV, druhý najväčší pivovar na svete, vykázal ročné výsledky zhruba natoľko zlé, ako sa očakávalo. A zároveň predstavil nový plán na zvýšenie príjmu a nájdenie úspor vo výške približne 2 miliárd eur v nasledujúcich troch rokoch. 

Pivovar najpredávanejšieho ležiaka v Európe vo svojom stredajšom vyhlásení uviedol, že pretrvávajúce obmedzenia COVID-19 znamenajú, že príjmy, prevádzkový zisk a prevádzková zisková marža budú v roku 2021 nižšie ako pred vypuknutím pandémie v roku 2019.

Spoločnosť uviedla, že dosiahne hrubé úspory vo výške 2 miliárd eur prepracovaním svojej organizácie, aby bola efektívnejšia, zníži zložitosť a počet svojich produktov a určila najmenej efektívne výdavky.Výsledkom revízie prevádzok Heinekenu má byť zrušenie približne 8000 pracovných miest, čo predstavuje 9 % jeho pracovnej sily na konci roka 2019. Personálne náklady by sa tak znížili zhruba o 350 miliónov eur.

Pivovar očakáva, že trhové podmienky sa budú postupne zlepšovať tento aj budúci rok, s pomalým zotavovaním barov a reštaurácií v Európe. Očakáva dosiahnutie prevádzkovej ziskovej marže 17 % do roku 2023. Pre porovnanie vlani to bolo 12,3 % a v roku 2019 16,8 %.

Čistá strata Heinekenu za rok 2020 dosiahla 204 miliónov eur po zisku 2,17 miliardy eur v roku 2019. Prevádzkový zisk klesol na 2,42 miliardy eur z predvlaňajších 4,02 miliardy eur. Marža prevádzkového zisku sa znížila o 455 bázických bodov na 12,3 %. Tržby klesli o 16,7 % na 23,77 miliardy eur a tzv. organické tržby sa znížili o 11,3 %.
Konsolidovaný objem predaného piva vlani klesol o 8,1 %, hoci v prípade jeho hlavnej značky Heineken sa znížil len o 0,4 %.
Spoločnosť uviedla, že za rok 2020 navrhne na výročnom valnom zhromaždení 22. apríla 2021 dividendu vo výške 70 centov na akciu, čo predstavuje pokles o 58,3 %.

Súvisiace články

Aktuálne správy