Zisk Heinekenu vlani klesol o 1,6 %, ale tržby vzrástli

Holandská pivovarnícka skupina Heineken zaznamenala v uplynulom roku 2018 pokles čistého zisku o 1,6 %. Ale jej tržby rástli najrýchlejšie za celú dekádu, zvlášť tržby jej hlavnej značky Heineken. Prispelo k tomu aj uvedenie nealkoholického piva tejto značky na trh.
Druhý najväčší pivovarnícky koncern na svete však aj napriek vlaňajšiemu zvýšeniu predaja na hlavných trhoch, varoval, že rok 2019 by mohol byť „nestabilný“.
„V roku 2018 sme zaznamenali ďalší vynikajúci rast predaja top značiek, napríklad značky Heineken o 7,7 %, čo bol jej najlepší výkon za viac ako desať rokov. Pivo Heineken sa teraz predáva v 38 krajinách,“ povedal generálny riaditeľ Jean-Francois van Boxmeer.
Pivovarnícka skupina so sídlom v Amsterdame dosiahla za rok 2018 čistý zisk 1,9 miliardy eur, čo je o 1,6 % menej ako v predchádzajúcom roku.
Tržby celej skupiny sa zvýšili o 3,7 % na 26,8 miliardy eur. Z toho v Brazílii, Británii, Nemecku, Mexiku, Nigérii, Poľsku, Južnej Afrike a Rusku vzrástli tržby spoločnosti Heineken o dvojciferné číslo a v Číne sa skupina vrátila k zisku.
Pokiaľ ide o ostatné značky, pivovarnícky koncern zaznamenal rast objemu predaja v prípade piva Tiger, Desperados, Birra Moretti a Krušovice.
Ale vedenie zároveň upozornilo, že v roku 2019 očakáva neistý a nestály vývoj na trhoch.
Skupina Heineken je druhým najväčším pivovarom na svete po belgickom AB InBev. Samotná spoločnosť Heineken bola založená v 19. storočí. Vyrába a predáva viac ako 250 značiek, vrátane piva Desperados s príchuťou tequily a jablčného muštu Strongbow. Zamestnáva asi 80.000 ľudí v 70 krajinách sveta.

Súvisiace články

Aktuálne správy