Zostávajú len kruhy: Mastercard mení firemné logo

, Fortune Foto: twitter

V duchu post-textovej budúcnosti, Mastercard na Consumer Electronics Show oznámila, že z loga spoločnosti vypúšťa meno. Tak ako aj Apple či Nike, zvolila logo bez slov, len pretínajúci sa žltý a červený kruh.

Nové logo sa postupne objaví ako symbol značky na kreditných kartách a maloobchodných predajniach, ako aj na podujatiach a reklamách. Nové logo bolo tiež vybrané tak, aby "bezproblémovo fungovalo v digitálnej ére", uviedla tlačová správa.

Raja Rajamannar, šéf marketingu a komunikácie spoločnosti uviedol, že zmene predchádzal viac než 20 mesačný globálny spotrebiteľský prieskum, či ľudia dokážu identifikovať značku výlučne na základe kruhov. "Až keď viac ako 80 % ľudí dokázalo spontánne rozpoznať symbol Mastercard bez textu, cítili sme sa byť pripravení urobiť tento krok vo vývoji našej značky," uviedol Rajamannar v tlačovej správe spoločnosti.

V Mastercard sa s niečím podobným pokúšali už skôr, v roku 2016 spoločnosť presunula slovo "Mastercard" z vnútra kruhov, kde bolo od roku 1968, pod kruhy.

Spotrebitelia príležitostne uvidia staré logo "pretože banky zatiaľ vydávajú karty s predchádzajúcim logom. Navyše Mastercard sa aj naďalej usiluje dostať značku do povedomia na niektorých rozvíjajúcich sa trhoch," vysvetľuje viceprezidentka pre komunikáciu Jennifer Stalzerová.

Súvisiace články

Aktuálne správy