Kam nosia čínski turisti svoje peniaze: Nové obľúbené destinácie, pribudlo aj Česko

, CNBC Foto: TASR/AP

Tento rok sa viac sa zameriavajú na domácu turistiku a ďalšie ázijské krajiny, vyplýva to z prieskumu spoločností Trivago a Ctrip. Ale do kurzu sa dostávajú aj doteraz menej bežné lokality pre čínskych návštevníkov, napríklad Maroko, Turecko a Spojené arabské emiráty.

Minulý týždeň mali v Číne národný sviatok. Okolo 6 miliónov čínskych turistov sa vybralo do zahraničia. To znamenalo príliv peňazí z turizmu pre tradičné turistické destinácie, ako je napríklad Londýn alebo Paríž. Číňania ale čoraz častejšie berú svoje rodiny aj do menej konvenčných miest.

Tentoraz to boli štyri z piatich najpopulárnejších medzinárodných destinácií medzi čínskymi turistami, ktoré si zvolili za cieľ svojej cesty počas osemdňovej dovolenky. Podľa cestovnej rezervácie platformy Trivago to boli Hongkong, Tokio, Osaka a Bangkok, pričom Paríž je jediné európske mesto, ktoré sa dostalo do TOP 5-ky. Čoraz viac sa čínski turisti zaujímajú o dobrodružstvo a vyhýbajú sa tradičným zájazdom v prospech výletov, ktoré si naplánujú sami.

Obe spoločnosti Trivago a Ctrip uviedli, že Japonsko, Singapur, Vietnam, Hongkong a Taiwan sú medzi najpopulárnejšími miestami pre čínskych turistov cestujúcich do zahraničia. Naopak, jedna celkom blízka krajina viditeľne chýbajúca v zoznamoch Ctrip a Trivago, je to Južná Kórea. Napriek tomu, že obyvatelia Číny tvoria takmer polovicu všetkých príjmov z turizmu v Južnej Kórei, od februára tohto roka popularita výrazne klesla. Podľa štatistík kórejskej vlády počet čínskych návštevníkov klesol v auguste o takmer 70 percent v porovnaní s predchádzajúcim rokom. Môžu zas to napäté vzťahy medzi Čínou a Južnou Kóreou, kvôli nasadeniu amerického protiraketového systému ako odpoveď na severokórejské zbrojné testy.

Pozrite si rebríček nových miest, ktoré v tomto roku zaznamenali viac ako 50-percentný nárast počtu turistických rezervácií podľa Ctrip, čo je jeden z najväčších poskytovateľov cestovných služieb v Číne.

    Maroko

    Turecko

    Spojené arabské emiráty

    Česká republika

    Fínsko

    Rakúsko

    Nemecko

    Vietnam

    Kambodža

    Taliansko

Rastie aj záujem o cestovné služby šité na mieru, hlavne  v prípade bohatšej klientely, ktorá sa chce "vyhnúť veľkým davom", "nakupovať" a mať súkromného sprievodcu. "Cestujúci vyhľadávajú miesta, kde iní nie sú, stáva sa to trendom medzi strednou triedou," tvrdí Ben Cavender, riaditeľ konzultačnej skupiny China Market Research Group. "Čoraz častejšie vidíme čínsky záujem o ťažko dostupné  destinácie, kvôli správam a obrázkom na WeChat, ktoré ukazujú, nakoľko sú tieto miesta exotické," povedal.

"Vidíme, že čínski cestovatelia míňajú stále viac a viac," uviedol generálny riaditeľ spoločnosti Trivago Rolf Schromgens pre televíziu CNBC. Čínske turistické výdavky na hotelové izby vzrástli o 23 percent v porovnaní s predchádzajúcim rokom. Nielen zážitky, ale aj luxusné hotely a jedinečné cestovné služby začínajú pre mnohých tvoriť väčšiu výdavkovú položku, tvrdí Ctrip. Pri výbere destinácie zohrávajú úlohu aj problémy s bezpečnosťou a incidenty, ku ktorým došlo v posledných štvrťrokoch v Európe aj USA.

 

Súvisiace články

Aktuálne správy