Taliansky koncern Giorgio Armani vlani zvýšil čistý zisk na 271 miliónov eur

Talianska módna značka Giorgio Armani zvýšila v roku 2016 svoj čistý zisk na 271 miliónov eur z 241 miliónov eur v roku 2015. Tržby klesli o 5 % na 2,511 miliardy eur. To je približne o 1 miliardu eur menej v porovnaní s talianskym lídrom v odvetví Prada. Likvidita firmy vzrástla o 35 % na 881 miliónov eur.
Koncern Armani, ktorý bol založený v roku 1975, sa snaží racionalizovať svoje značky. Od roku 2018 by mali z trhu zmiznúť značky Armani Jeans a Armani Collezioni. Firma naďalej počíta len so značkami Giorgio Armani, Emporio Armani a AX.
„Rok 2016 nebol jednoduchým pre módu a luxus. Výsledky skupiny Armani napriek tomu potvrdzujú silu a solídnosť trhov. Sme na dobrej ceste ku konsolidácii a racionalizácii,“ uviedol šéf koncernu Giorgio Armani.
Spoločnosť má po svete 12 produkčných závodov a celkovo zamestnáva 10.500 ľudí. Armani, ktorý 11. júla oslávil už 83. narodeniny, vedie svoje módne impérium sám a podľa vlastných slov sa ešte nechystá do dôchodku.

Súvisiace články

Aktuálne správy