Nálada nemeckých spotrebiteľov sa zlepšila

Index nemeckej spotrebiteľskej dôvery agentúry GfK zameraný do budúcnosti pre mesiac júl posilnil na 0,2 bodu na úroveň 10,6 bodu.

Dôvera nemeckých spotrebiteľov sa v priebehu júna zlepšovala. Index spotrebiteľskej dôvery agentúry GfK zameraný do budúcnosti pre mesiac júl posilnil na 0,2 bodu na úroveň 10,6 bodu. Agentúra o tom informovala vo štvrtok na svojej internetovej stránke. „Z pohľadu spotrebiteľov sa motor nemeckej ekonomiky stále zrýchľuje,“ uviedla GfK.

Podindex odzrkadľujúci výhľad ekonomiky v júni posilnil už štvrtý mesiac po sebe. Pripísal si 6,5 bodu a stúpol na 41,3 bodu, čiže na najvyššiu úroveň za takmer tri roky.

Podindex mapujúci očakávania nemeckých spotrebiteľov v oblasti príjmov v júni tiež posilnil, a to o 1,7 bodu na 60,2 bodu. Dostal sa tak najvyššie od znovuzjednotenia krajiny v roku 1991. Mierne sa zvýšila aj ochota nemeckých spotrebiteľov uskutočňovať nákupy a jej indikátor vzrástol o 2,2 bodu na hodnotu 57,9 bodu.

Súvisiace články

Aktuálne správy