Tržby H&M vzrástli aj v júli, avšak menej, ako očakávali analytici

Štokholm 15. augusta (TASR) – Švédsky odevný reťazec Hennes & Mauritz (H&M) zaznamenal v júli rast predaja, už tretí mesiac po sebe, ale menší, ako analytici predpovedali. Dôvodom slabších výsledkov je dlhová kríza v eurozóne a tiež silná švédska koruna, ktorá skresáva tržby H&M v zahraničí.
Rýchlo expandujúci reťazec, ktorý zvyčajne nezverejňuje mesačné hospodárske výsledky dnes oznámil, že jeho tržby v lokálnych menách v obchodoch otvorených aspoň rok sa v júli zvýšili medziročne o 2 %. Analytici, ktorých oslovila agentúra Reuters však odhadovali, že stúpnu v priemere o 2,7 %.
Celkové tržby druhej najväčšej odevnej siete, v ktorých sú zahrnuté aj výsledky z predajní otvorených menej ako rok, minulý mesiac vzrástli o 11 %, zatiaľ čo analytici predpovedali, že sa zvýšia o 12,4 %.
H&M pôsobí v 44 krajinách sveta vrátane Slovenska. Pokračuje i v expanzii na rýchlo sa rozvíjajúce trhy, no najviac obchodov má stále v západnej Európe. Štáty eurozóny však bojujú s krízou, ktorá sa už prelieva z okrajových krajín do jadra menovej únie. Nemecká ekonomika spomaľuje a spotrebiteľom sa zhoršuje nálada. To sa už prejavilo aj na výsledkoch H&M. Odbyt reťazca v nemeckých predajniach v júli klesol, už štvrtý mesiac po sebe, a to o 3 %.
Analytici upozorňujú, že dôvera spotrebiteľov a všeobecná nálada na trhu v Európe sa zhoršujú a predpovedajú tiež, že trend bude pokračovať aj v nasledujúcich mesiacoch. H&M preto potrebuje zvýšiť svoj odbyt v Severnej Amerike a zlepšiť pozíciu na trhu v Ázii.

Súvisiace články

Aktuálne správy