Dôvera nemeckých spotrebiteľov v ekonomiku nečakane vzrástla

Berlín 26. januára (TASR) – Dôvera nemeckých spotrebiteľov v ekonomiku nečakane vzrástla a dosiahla 10-mesačné maximum. To je ďalší zo signálov, ktorý naznačuje, že domácnosti možno svojimi výdavkami podporia najväčšiu európsku ekonomiku. Vyplýva to z najnovšej prognózy spotrebiteľskej dôvery na nasledujúci mesiac, ktorý vypracoval inštitút pre prieskum trhu GfK.
Indikátor spotrebiteľskej dôvery GfK, ktorý predpovedá o mesiac dopredu náladu spotrebiteľov, pre február 2012 vzrástol na 5,9 bodu z januárových 5,6 bodu. Hodnota februárového indexu je najvyššia od apríla 2011. Analytici, ktorých oslovila agentúra Reuters, pritom odhadovali, že bude stagnovať.
"Súkromná spotreba môže priniesť to, čo sa od nej očakáva – poskytnúť tento rok ekonomike dôležitú podporu," uviedol inštitút v súvislosti s najnovším prieskumom.
"Najdôležitejšie je, že dôvera stratená počas krízy sa vracia. Presvedčivý a trvalý čin politikov bude kľúčový pre opätovné získanie dôvery," konštatoval GfK.
Nemecká ekonomika, ktorej hlavným motorom je export, sa pomerne rýchlo zotavila z finančnej krízy v rokoch 2008 a 2009, ale jej vyhliadky sa v dôsledku dlhových problémov eurozóny zhoršili. Mnohí ekonómovia predpovedajú Nemecku minimálne jeden kvartál poklesu vzhľadom na to, že globálny dopyt sa znižuje a kríza v eurozóne zasiahla jej kľúčových obchodných partnerov.
Rokovania o záchrane Grécka pred bankrotom viaznu a obavy o solventnosť ďalších tzv. okrajových štátov eurozóny znepokojujú investorov. Nemeckí spotrebitelia si napriek tomu udržujú pozitívnu náladu vďaka relatívne nízkej nezamestnanosti a sú ochotní utrácať.

Súvisiace články

Aktuálne správy