Ľudia vedia, že reklamovať výrobky je na Slovensku stále dosť nevďačné

Bratislava 14. januára (TASR) – Ľudia si podľa predsedníčky Fóra spotrebiteľov Marty Černej uvedomujú, že reklamovať výrobky je na Slovensku stále dosť nevďačné a zložité. "Každý výrobca sa z toho snaží vyzúvať, zákona sa len ťažko domôžete," ohodnotila reklamovanie výrobkov Černá.
Väčšina ľudí pritom podľa nej nevie, ako posudzovať kvalitu tovarov v obchodoch. Zhodnotenie výrobkov je náročné najmä pre staršiu generáciu. "Napríklad pri elektronike vie posúdiť kvalitu mládež. Aj keď tá si už často chodí výrobky kupovať do zahraničia," uviedla Černá. V poslednom čase sa pritom podľa nej začali stále viac reklamovať služby, s ktorými nie sú zákazníci spokojní.
Podľa analytika agentúry pre prieskum trhu Terno Ľubomíra Drahovského sa však situácia pri reklamáciách za posledných päť rokov zlepšila. "Čoraz viac ľudí si odkladá pokladničné bloky z nákupov a uvedomuje si, že môže tovar reklamovať," priblížil.
Najviac reklamovanými výrobkami sú podľa neho textil či obuv. "Ľudia sa nesmú ostýchať ísť výrobky reklamovať. Keď zistia pochybenie, musia sa domáhať svojich práv," dodal Drahovský. Takýto postoj má totiž podľa neho aj druhú stránku veci a skvalitňuje prácu výrobcu voči obchodu. "Núti ho dodávať kvalitu. A obchodník si zároveň uvedomí, že ľudia vedia využívať svoje spotrebiteľské práva," konštatoval Drahovský.

Súvisiace články

Aktuálne správy