Rok 2011 bol pre turizmus na Slovensku podľa SACR úspešný

Slovenská agentúra pre cestovný ruch (SACR) považuje uplynulý rok za úspešný, keď v ňom Slovensko propagovala celkovo na 34 medzinárodných veľtrhoch cestovného ruchu, zorganizovala 65 infociest pre zahraničných novinárov a touroperátorov a pripravila 91 tematických prezentácií. Turistické produkty Slovenska agentúra prezentovala spolu s poskytovateľmi služieb na najväčšom odbornom veľtrhu na svete World Travel Market v Londýne. „Výrazný úspech v podobe 5 tis. objednaných kúpeľných pobytov sme zaznamenali so sériou prezentácií liečebných kúpeľov v Berlíne a Drážďanoch,“ uviedla SACR vo výročnom hodnotení.

Vlani sa agentúre podarilo určiť jasný kurz svojej činnosti vďaka prijatiu Marketingovej stratégie SACR na roky 2011 až 2013, ako aj presadiť potrebné legislatívne zmeny v podobe novely zákona o podpore cestovného ruchu. „Za sebou máme vydarenú propagáciu Slovenska počas MS v hokeji, ako aj ďalšie veľké projekty typu KHL a novej leteckej linky z Gdanska a Varšavy do Popradu,“ konštatuje agentúra. Spokojná je aj s výsledkami návštevnosti Slovenska, keď za prvých deväť mesiacov navštívilo krajinu o 10 % viac zahraničných a o 2 % domácich turistov ako v rovnakom období roku 2010.

V budúcom roku zameria SACR svoje marketingové aktivity predovšetkým na prioritné trhy, ktorými sú Česko, Poľsko, Nemecko, Maďarsko a Rusko, ako aj na podporu domáceho cestovného ruchu. „Ústredným podujatím roka 2012, kde pripravujeme kvalitnú propagáciu Slovenska, budú Letné olympijské hry v Londýne. Medzi naše priority bude patriť aj propagácia projektu Košice – Európske hlavné mesto kultúry 2013,“ dodáva SACR.

Súvisiace články

Aktuálne správy