Rozdiely v míňaní: Generácia Y je jednoducho iná

, Businessinsider Foto: thinkstock

Gordon Smith, výkonný riaditeľ pre komunitné bankovníctvo JPMorgan, vystúpil na konferencii Barclays Financial Services s prezentáciou o výdavkoch tzv. millenials. Tematika prednášky bola zvolená v rámci stratégie banky, zamerať sa viac na túto skupinu, a stiahnuť k sebe väčší počet mladších zákazníkov.

Nižšie uvedená tabuľka ukazuje, čo predstavitelia millenials a staršej generácie nakupovali pomocou debetných a kreditných kariet v roku 2015. Aby nedošlo k nedorozumeniu, pripomíname, že JPMorgan definuje zástupcov millenials ako jedincov narodených medzi rokmi 1981 až 1997, zatiaľ „staršia generácia“ je v ich ponímaní každý, kto sa narodil pred rokom 1981.

Nie je prekvapením, že millennials sú ochotní míňať oveľa viac na zážitky, na cestovanie, zábavu a či návštevu reštaurácie. Oveľa menej na domácnosť, ktorú buď nemajú, alebo splácajú hypotéku a na vylepšenie či rekonštrukciu priestorov im jednoducho nezostáva.

Výdavkový prehľad generácie Y je dôležitý, pretože práve nimi zadefinovaný spotrebiteľský kôš  bude  formovať spotrebiteľský dopyt v najbližších rokoch. Zlúčená ročná miera rastu maloobchodných výdavkov tejto skupiny má byť v USA na úrovni 15 % od roku 2014 do roku 2020, na základe predpovedí. Nárast u skupiny vo veku 35 rokov a viac dosiahne nárast len  o 4 %. 

Súvisiace články

Aktuálne správy