Verizon kupuje za 4,8 miliardy dolárov hlavnú časť firmy Yahoo!

, ČTK Foto: SITA/AP

Americká telekomunikačná spoločnosť Verizon Communications prevezme za 4,83 miliardy USD hlavné aktivity internetovej spoločnosti Yahoo! Firmy to v pondelok uviedli v spoločnej tlačovej správe. Transakcia znamená koniec jednej éry internetu, pretože Yahoo! je priekopníkom v oblasti bezplatných e-mailových služieb a v minulosti firma spoluurčovala podobu najväčšej svetovej počítačovej siete. Transakcia by mala byť dokončená začiatkom budúceho roka.

Kontrakt by zároveň mohol ukončiť mesiace špekulácií o budúcnosti firmy Yahoo!, ktorá vo februári oznámila, že posúdi svoje strategické možnosti, vrátane predaja niektorých aktivít. Podľa skorších správ ponuku na prevzatie internetových aktivít Yahoo! podali tiež investičná spoločnosť Vector Capital Management, miliardár Dan Gilbert, telekomunikačná spoločnosť AT&T a investičné firma TPG.

Základné internetové aktivity Yahoo! zahŕňajú napríklad webový vyhľadávač alebo elektronickú poštu. Verizon nimi podporí svoju internetovú divíziu AOL, ktorú kúpil za 4,4 miliardy USD vlani. Získa okrem iného prístup k reklamným nástrojom Yahoo! a k ďalším jej činnostiam, ako sú vyhľadávač, elektronická pošta alebo služba pre zasielanie správ.

účasťou predaja naopak nie je 15 % podiel v čínskom elektronickom obchode Alibaba Group, 35,5 % podiel v Yahoo! Japan, niektoré menšie investície či menej dôležité patenty.

Investície do Alibaba a Yahoo! Japan majú hodnotu asi 40 miliárd dolárov. Spoločnosť Yahoo! mala v závere piatkového obchodovania trhovú hodnotu približne 37,4 miliardy dolárov.

Yahoo! v druhom štvrťroku prehĺbila čistú stratu na 439,9 milióna dolárov z vlaňajších 21,6 milióna dolárov, najmä kvôli mimoriadnym odpisom v súvislosti s poklesom hodnoty služby Tumblr. Celkové tržby sa ale zvýšili o 5,2 % na 1,31 miliardy USD. Po odpočítaní poplatkov zaplatených partnerským internetovým stránkam však o 19 % klesli a dosiahli 841,2 milióna USD.

Firma bola koncom 90. rokov dominantným poskytovateľom e-mailových účtov zadarmo. Firmu ale neskôr dohnala a nakoniec aj predbehla konkurencia. Najvyššie tržby firma dosiahla v roku 2008.

 

 

Súvisiace články

Aktuálne správy