Malé chladničky hotelieri nenávidia: Hostí odrádza vysoká cena, radšej z nej alkohol ukradnú

, iDnes Foto: thinkstock

Podľa nemeckého denníka Die Welt tvorí nepriznaná a teda aj nezaplatená konzumácia 20 percent spotreby minibarov.

"Všetky izby hotela bez minibarov ušetria 21 024 kg CO2 ročne," oznamuje svojim hosťom viedenský Boutiquehotel Stadthalle. Argumentuje tým, prečo hostia v izbách nenájdu malú chladničku s drobnými občerstvením a malými fľaštičkami. V ekologicky uvedomelom Rakúsku sa dá takémuto odôvodneniu veriť, čistejšie ovzdušie má zmysel. Pre väčšinu hotelierov sú však minibary nerentabilné, preto ich rušia.

Minibary sú náročné na obsluhu, úlohu zohrávajú aj straty, hostia z minibarov kradnú. V prieskume serveru lastminute.com z roku 2013 v 500 hoteloch, 84 percent z nich priznalo, že hostia dopĺňajú fľaše vodou a ukladajú ich späť do chladničky tak, aby prevádzkovateľ na nič neprišiel. Zvlášť obľúbená je táto prax u fľaštičiek s vodkou. 

Ďalšie náklady hotela vznikajú kvôli pracnej kontrole a doplňovaniu tovaru. Často ide o stovky chladničiek, v ktorých musí personál preveriť, či niečo zo sortimentu nechýba a zároveň preveriť dátum spotreby. A nemalý je aj účet za elektrinu. To všetko sa nakoniec odráža vo vysokej cene ponúkaných produktov, ktorá nemalú časť klientov od konzumácie odrádza. Minibary sú tak pre hotelierov len málo rentabilnou službou.

Celý rad hotelov preto siaha k alternatívnym riešeniam. Buď minibary vyprázdnili, a na izbách  ponechali prázdne chladničky pre chladenie vlastných nápojov hostí, alebo ich úplne zlikvidovali a ponúkajú radšej vodu, kávu či čaj zadarmo. Ďalšou alternatívou je hotelový bar s non stop otváracou dobou, alebo spoločným zariadením na každom poschodí, kde si s pomocou magnetickej karty hosť môže nakúpiť a naúčtovať to priamo na izbu.

Nie všetky hotely si ale môžu dovoliť minibary vypustiť. Ak si chcú udržať status päťhviezdičkového hotela, chladničky na izbách mať musia. Hostia v najluxusnejších hoteloch na cenu až tak nehľadia. Ako informuje iDnes, v takom prípade nastupujú technológie, modernejšia chladnička pomocou senzorov monitoruje údaje o spotrebe a informácie zbiera do počítača. Ak nejaký produkt chýba, okamžite sa doplní. Recepcia má presný prehľad o konzumácii. Navyše vďaka monitoringu sa dá ľahko zistiť, ktoré produkty sú najobľúbenejšie a ktoré nemá zmysel ponúkať. Počiatočná investícia je ale vyššia, nielen kvôli chladničkám, ale zosieťovaniu.  

Súvisiace články

Aktuálne správy