Do budúcnosti zameraný index spotrebiteľskej dôvery z dielne agentúry GfK pre október klesol na 9,6 bodu z predchádzajúcej úrovne 9,9 bodu
Dôvera nemeckých spotrebiteľov klesala druhý mesiac v rade, zotrvala však na vysokých hodnotách. Vyplýva to z prieskumu zameraného do budúcnosti, o ktorom informovala vo štvrtok agentúra GfK. Jej index spotrebiteľskej dôvery pre október klesol na 9,6 bodu z predchádzajúcej úrovne 9,9 bodu. K zhoršeniu dôvery prispeli neisté vyhliadky globálnej ekonomiky a obavy z imigračnej krízy, uviedol analytik GfK Rolf Buerkl.
Vedľajší index očakávaného vývoja ekonomiky klesol najnižšie od vlaňajšieho novembra. Na tohtoročných minimách sa ocitli aj ukazovatele merajúce očakávania budúcich príjmov a ochotu k nákupom. Podmienky v domácej ekonomike z pohľadu zamestnanosti, príjmov a inflácie však zostávajú celkovo veľmi dobré, dodal Buerkl. Nemecko iba v tomto roku očakáva najmenej 800 tis. nových imigrantov. Imigračná vlna podľa analytika pravdepodobne zvýši tlak na trh práce a bude naďalej negatívne vplývať na dôveru spotrebiteľov.