Ľudia žijúci na dlh to budú mať jednoduchšie, úver vybavia za pár sekúnd priamo pri kúpe

, businessinsider Foto: SITA; youtube/wochit;affirm

Max Levchin nie je žiaden nováčik pokiaľ ide o revolučné myšlienky vo finančnom priemysle. Je to jeden zo spoluzakladateľov on-line platobnej služby PayPal, firmu nakoniec kúpila spoločnosť eBay za 1,5 miliardy dolárov.

Max Levchin má ambíciu opätovne prepracovať finančný priemysel. Tentoraz sa zameral na spotrebiteľské úvery, ktoré by sa v jeho ponímaní dali vybaviť tak rýchlo, ako keby ste na webe zaplatili kartou.

Jeho najnovší startup, Affirm, umožňuje používateľom požičať si peniaze v priebehu niekoľkých sekúnd priamo na stránke obchodníka. V súčasnosti aplikácia beží iba on-line na mobilných zariadeniach, pričom úver sa spláca v pevných mesačných platbách.

Spôsob, akým to funguje, je jednoduchý. Ak ste sa rozhodli nejaký tovar kúpiť na webe, ktorý ponúka možnosť Affirm’s Buy, môžete sa jednoducho prihlásiť do systému zadaním mena, telefónneho čísla, e-mailu a dátumu narodenia. Počas niekoľkých sekúnd softvér prehľadá množstvo dát spojených s vašimi osobnými údajmi a vyhodnotí vašu bonitu. Následne ponúkne podmienky úveru s jasnými informáciami o dlžnej sume, dátume splatnosti a úrokovej sadzbe. Na výber sú troj, šesť, alebo 12 mesačné splátky, platobné upomienky sa zasielajú e-mailom a SMS.

Spoločnosť Affirm bola založená v roku 2013 a aplikácia Buy with Affirm sa oficiálne uviedla na trh minulý rok, ťažko sa dnes dá posúdiť popularita tohto nástroja, keď spoločnosť nezverejnila žiadne čísla o raste počtu užívateľov, okrem toho, že má viac ako 100 obchodníkov zapojených do svojej služby.

Ale ak veľkosť investície rizikového kapitálu sa dá považovať za nejaký náznak, potom sú investori presvedčení, že firma má potenciál. Nedávno firma potvrdila, že navýšila kapitál na 275 miliónov dolárov. "Náš rast je nateraz dostačujúci a naše investori nám veria a snažia sa nám dať väčší prístup ku kapitálu, ktorý premietneme do našej práce," povedal Levchin pre BusinessInsider. "Toto financovanie znamená, že môžeme vložiť do práce štvrtiny miliardy dolárov, požičiavať ich ľuďom a pomáhať im financovať veci a investovať do ich budúcnosti."

Levchin potvrdil, že väčšina z nového kapitálu sa vynaloží na pôžičky pre užívateľov systému. V priemere je výška pôžičky asi 400 dolárov, pričom firma sa chce zamerať na tzv. millenials, alebo generácia Y, čo sú ľudia narodení medzi rokmi 1984 až 1996. Vychádzajú z aktuálnej štúdie, podľa ktorej táto generácia opovrhuje kreditnými kartami, až 60 % uvádza, že dáva prednosť debetnej karte a 44 % uviedlo, že nemajú vôbec záujem používať kreditnú kartu."Nie je žiadnym tajomstvom, že mladí nechcú žiť na dlh. Dôvodom je to, čoho boli svedkom finančného kolapsu v roku 2008, a čo dokáže s vami dlhu urobiť. Snaží sa vyhýbať požičiavaným peniazom," hovorí Levchin.

Ďalšiu cieľovú skupinu tvoria ľudia s nízkym kreditným ratingom. Ale aj tí, komu sa nebude chcieť chodiť do banky vybavovať si úver, pôžičku.

Zatiaľ sa ukazuje, že Buy with Affirm je dostatočne lákavý. Potvrdzujú to štatistiky prvoužívateľov, 36 % kupujúcich sa k službe vrátilo a urobili aj druhý nákup týmto spôsobom, pričom druhý nákup už bol v priemere o 82 % väčší, ako ten prvý.

Súvisiace články

Aktuálne správy