Nálada nemeckých spotrebiteľov sa mierne zlepšila

Ukazovateľ nálady spotrebiteľov agentúry GfK, ktorý naznačuje vývoj reálnej súkromnej spotreby v nasledujúcom mesiaci, pre máj posilnil na 10,1 bodu z hodnoty, ktorá bola pre apríl na úrovni 10 bodov

Nálada nemeckých spotrebiteľov sa podľa indexu agentúry GfK zlepšila, pričom tomu pomohli očakávania, že sa zvýšia príjmy. Pretrvávajúca neistota v súvislosti s vývojom v Grécku však mierne utlmila ochotu spotrebiteľov míňať peniaze. Ukazovateľ nálady spotrebiteľov, ktorý naznačuje vývoj reálnej súkromnej spotreby v nasledujúcom mesiaci, pre máj posilnil na 10,1 bodu z hodnoty, ktorá bola pre apríl na úrovni 10 bodov.

Hodnota ukazovateľa pre máj je najvyššia od októbra 2001, ale nenaplnili sa očakávania analytikov oslovených agentúrou Reuters, ktorí predpokladali, že stúpne až na 10,2 bodu. „Nálada spotrebiteľov sa zlepšila, ale nie až tak výrazne ako v uplynulých mesiacoch,“ uviedol vo vyhlásení Rolf Bürkl, výskumník agentúry GfK.

Prieskum ukázal, že v porovnaní s predošlým mesiacom mierne oslabil optimizmus nemeckých spotrebiteľov v súvislosti s výhľadom hospodárstva, hoci popredné ekonomické inštitúty vylepšili svoje prognózy hospodárskeho rastu v tomto roku. „Spotrebiteľov evidentne začínajú ovplyvňovať neustále pohyby vpred a potom nazad v súvislosti s budúcnosťou Grécka v Európe,“ konštatoval Bürkl.

Súvisiace články

Aktuálne správy