Dôvera nemeckých spotrebiteľov je na 13,5-ročnom maxime

Index spotrebiteľskej dôvery agentúry GfK zameraný do budúcnosti pre mesiac apríl posilnil na 10 bodov z marcových 9,7 bodu.

Spotrebiteľská dôvera v Nemecku dosiahla 13,5-ročné maximum. Index spotrebiteľskej dôvery agentúry GfK pre mesiac apríl posilnil na 10 bodov z marcových 9,7 bodu. Aprílová hodnota je najvyššia od októbra v roku 2001. Výsledok tak prekonal prognózu analytikov agentúry Reuters, ktorí očakávali, že stúpne na 9,8 bodu. Naznačuje to, že zákazníci budú v tomto roku aj naďalej podporovať najväčšiu európsku ekonomiku. Index agentúry GfK prognózuje vývoj reálnej súkromnej spotreby v nasledujúcom mesiaci.

„Nemeckí spotrebitelia sa stávajú čoraz optimistickejšími,“ uviedol analytik agentúry Gfk Rolf Buerkl. „Rastúca zamestnanosť a mzdové vyhliadky spolu s nízkymi cenami energií dávajú spotrebiteľom istotu plánovania a financie pre uskutočňovanie väčších nákupov s obnoveným elánom,“ dodal.

Nemci sú optimistickejší ako kedykoľvek predtým od júla 2014, a to najmä preto, že nízke úrokové sadzby Európskej centrálnej banky (ECB) prispeli k oslabeniu eura, čo pozitívne ovplyvnilo nemecký export, ktorý sa tak stal konkurencieschopnejším pre krajiny mimo eurozóny, uviedla vo svojom vyhlásení agentúra Gfk. Grécka kríza zatiaľ neutlmila náladu spotrebiteľov, podľa agentúry Gfk by však odchod Atén z eurozóny mohol vážne poškodiť nemeckú ekonomiku.

Súvisiace články

Aktuálne správy