Finančná správa v Bratislavskom kraji spustí platby cez e-kolok

Daňovníci s miestnou príslušnosťou k celému Bratislavskému kraju tak budú môcť využiť nové možnosti úhrady správnych poplatkov, ktoré budú neskôr v rámci reálnej prevádzky k dispozícii na všetkých daňových a colných úradoch ako aj na Finančnom riaditeľstve SR.

Novú možnosť úhrady správnych poplatkov prostredníctvom elektronického systému e-kolok budú môcť občania a podnikatelia od stredy 11. februára v pilotnej prevádzke využiť aj na pracoviskách finančnej správy v Bratislavskom kraji. Ako informuje finančná správa, možnosť využitia e-kolku bude na Daňovom úrade Bratislava, vrátane jeho pobočiek v Malackách, Pezinku a Senci. Daňovníci s miestnou príslušnosťou k celému Bratislavskému kraju tak budú môcť využiť nové možnosti úhrady správnych poplatkov, ktoré budú neskôr v rámci reálnej prevádzky k dispozícii na všetkých daňových a colných úradoch ako aj na Finančnom riaditeľstve SR.

 

"Elektronicky komunikujúce subjekty pri podaní žiadosti o úkon vyžadujúci zaplatenie správneho poplatku môžu úhradu uskutočniť bezodkladne bankovým prevodom už na zberný účet prevádzkovateľa systému – Slovenskej pošty, ktorý je zverejnený na portáli finančnej správy," informuje finančná správa. Ďalšou možnosťou je zakúpenie tzv. "Potvrdenia pre evidenciu poplatku“ v rôznych nominálnych hodnotách na pobočkách Slovenskej pošty. V prípade nezaplatenia správneho poplatku bude poplatník vyzvaný daňovým úradom k zaplateniu na základe predpisu, ktorý vytvára nový systém e-kolok. Predpis obsahuje inštrukcie potrebné k úhrade správneho poplatku bankovým prevodom, taktiež obsahuje QR kód pre platbu správneho poplatku na ktoromkoľvek kiosku iného správneho orgánu jeho načítaním a obsahuje aj samotnú poštovú poukážku pre úhradu na pobočkách Slovenskej pošty.

Občania alebo podnikatelia, ktorí podávajú žiadosť poštou alebo osobne, majú možnosť zakúpenia e-kolku vopred na konkrétnu službu na vybraných kioskoch umiestnených v budovách Ministerstva vnútra SR. Zoznam kioskov je uvedený aj na stránke finančnej správy. Úhradu správneho poplatku je tiež možné vykonať zakúpením "Potvrdenia pre evidenciu poplatku“ na pobočkách Slovenskej pošty. Novou možnosťou je úhrada predpisu vytvoreného po podaní žiadosti. Občan, či podnikateľ, si predpis prevezme buď osobne na Daňovom úrade Bratislava alebo mu bude zaslaný spolu s výzvou. "Aj v tomto prípade má subjekt tri možnosti úhrady predpisu, a to bankovým prevodom, načítaním QR kódu z predpisu na ktoromkoľvek kiosku a využitím predpisu ako poštovej poukážky na pobočkách Slovenskej pošty," dodáva finančná správa.

Súvisiace články

Aktuálne správy