Do Indexu online reputácie bolo zaradených 108 slovenských firiem

Upovedomiť firmy o tom, že na online reputácii záleží a ľudia si stále častejšie prostredníctvom internetu overujú údaje o tej-ktorej spoločnosti, má za cieľ Index online reputácie, ktorý agentúra Visibility zverejnila na svojej stránke reputation.sk. Agentúra zabezpečila hodnotenie 108 slovenských firiem z deviatich rôznych oblastí.
Index v sebe zahŕňa štyri faktory, ktoré vypovedajú o online reputácii. Medzi ne patria sentiment prvých desiatich výsledkov vo vyhľadávaní na Google.sk hodnotený podľa stanovenej metodológie, veľkosť publika na sociálnych sieťach, počet zmienok o firme na veľkých slovenských portáloch. Vďaka výsledkom sa firmy, ktoré boli zaradené do hodnotenia, môžu dozvedieť, či ich publikum hodnotí pozitívne, alebo by mali na svojej reputácii a obľúbenosti popracovať.
Hodnotené boli banky, komerčné poisťovne, zdravotné poisťovne, telekomunikačné služby, lízingové spoločnosti, online obchody, politické strany, vysoké školy a cestovné kancelárie.
„Sledovanie online reputácie by malo byť pre každú firmu dôležitou súčasťou marketingu. Online monitoringom sa môžu firmy dozvedieť veľa o tom, čo si o nich myslia ich klienti, partneri či zamestnanci. Odhalením zlej reputácie v pravý čas sa dá zabrániť rôznym stratám, ktoré zo zlej reputácie vyplývajú,“ komentuje Juraj Sasko, konateľ Visibility.
Z firiem, ktoré boli zahrnuté do prvého Indexu online reputácie, má najpočetnejšie publikum Orange Slovensko s takmer ôsmimi miliónmi fanúšikov na svojom globálnom účte na Facebooku. Druhé miesto získal Slovak Telekom a tretie politická strana Sloboda a Solidarita. Aj oni majú početné fanúšikovské publikum, no takisto sa o nich veľa píše na slovenských portáloch.
Na poslednom mieste s najnižšou aktivitou na sociálnych sieťach sa umiestnili niektoré lízingové spoločnosti.
Index online reputácie bude aktualizovaný každého pol roka.

Súvisiace články

Aktuálne správy