TV spoty: Propagácia Značky kvality by mala ročne vyjsť na minimálne 400 tisíc eur

Ministerstvo pôdohospodárstva a rozvoja vidieka (MPaRV) chce v nadchádzajúcom období intenzívnejšie propagovať Značku kvality SK smerom k spotrebiteľom a zvýšiť tak predaj takto označených domácich výrobkov. Za nevyhnuté považuje zvýšiť povedomie o programe, ako aj rozširovať sortiment ocenených výrobkov. Vsádza na komunikáciu so spotrebiteľmi a s ňou spojené reklamné aktivity.

Pre rok 2015 vyčlenilo ministerstvo na propagáciu Značky kvality SK 480 tis. eur. Peniaze pôjdu z jeho rozpočtu. Financovanie aspoň na úrovni 400 tis. eur ročne je podľa agrorezortu potrebné kontinuálne zabezpečiť počas piatich rokov. "V roku 2015 je prioritne najdôležitejšie dosiahnuť dostatočnú vizualizáciu Značky kvality SK tak, aby sa ju spotrebiteľ naučil rozoznávať automaticky, pričom sa mu s ňou vždy objavili tie správne asociácie,“ konštatuje MPaRV. Dopomôcť mu k tomu má najmä televízna kampaň, ktorú doposiaľ ministerstvo nikdy nerealizovalo. Ministerstvo plánuje využiť pre svoj budúcoročný cieľ aj bilboardy, či inzerciu v tlačených médiách.

Agrorezort chce dosiahnuť to, aby Značka kvality SK bola v očiach spotrebiteľov zárukou toho, že ocenený výrobok je naozaj slovenský a kvalitný. "Presvedčenie o kvalite slovenských potravín je nevyhnutným predpokladom k tomu, aby spotrebitelia nezohľadňovali výhradne cenu a spomedzi výrobkov vybrali práve tie slovenské a nie zahraničné,“ konštatuje MPaRV. Zdôrazňovať bude aj prepojenie medzi kvalitou potravín a zdravím spotrebiteľa.

Ministerstvo si zároveň dalo za cieľ vzdelávať ľudí, aby dokázali rozlišovať pôvod potravín. "Realizovaný výskum postojov k Značke kvality potvrdil názor, že spotrebiteľov by k vyššiemu nákupu slovenských potravín označených Značkou kvality SK primäla širšia ponuka a sortiment takto označených potravín. Z tejto skutočnosti vyplýva i potreba ďalšieho rozširovania portfólia výrobkov Značky kvality SK v zodpovedajúcej komoditnej štruktúre,“ uvádza rezort. K 15. októbru 2014 dosiahol počet výrobkov ocenených Značkou kvality SK celkovo 751 výrobkov od 96 výrobcov.

Program funguje už od roku 2004, avšak ako ministerstvo konštatuje, doterajšia výška rozpočtu nedovoľovala intenzívnejšiu komunikáciu k spotrebiteľom. V roku 2014 bol na program vyčlenených cez 220 tis. eur.

Súvisiace články

Aktuálne správy