Modernizácia trate môže skrátiť cestu vlakom cez SR o hodinu

Po dokončení modernizácie hlavnej domácej železničnej trate z Bratislavy cez Žilinu do Košíc by cesta vlakom medzi dvoma najväčšími mestami SR mohla trvať menej ako štyri hodiny.

Cesta IC vlakmi z Bratislavy do Košíc by sa podľa súkromného železničného osobného dopravcu RegioJet v budúcnosti mohla skrátiť aj pod hranicu štyroch hodín. Podmienkou je dokončenie pokračujúcej modernizácie úsekov na hlavnej domácej železničnej trati z Bratislavy do Žiliny a pripravovanej modernizácie jej ďalších úsekov do Košíc pre rýchlosť do 160 kilometrov za hodinu. Štyri páry expresných vlakov štátnej Železničnej spoločnosti Slovensko, a.s. v súčasnosti zvládnu celú trať medzi Bratislavou a Košicami za vyše päť hodín so zastavením v ďalších šiestich staniciach.

Modernizácia hlavného železničného koridoru v SR umožní v budúcnosti aj vlakom RegioJet jazdiť rýchlejšie a skrátiť čas cestovania. „Trvanie cesty z Košíc do Bratislavy by sa tak mohlo dostať aj pod magickú hranicu štyroch hodín. Rýchlosť v kombinácii so špičkovým servisom bude predstavovať atraktívnu alternatívu pre ďalšie tisícky cestujúcich, ktorí by inak cestovali autami,“ povedal Radim Jančura, majiteľ holdingu Student Agency, ktorého súčasťou je aj RegioJet. Pripravované opatrenia pre modernizáciu trate zo Žiliny do Košíc preto považuje za dobrú správu pre cestujúcich i ďalší rozvoj železničnej dopravy na Slovensku.

RegioJet, ktorý začne v polovici decembra prevádzkovať IC vlaky z Bratislavy do Košíc, tvrdí, že jeho modernizované vlaky sú už teraz pripravené jazdiť na tejto trati zvýšenou rýchlosťou 160 km. „Prípravy na rozšírenie našich aktivít vo vnútroštátnej diaľkovej doprave na Slovensku sú v plnom prúde. Od decembra 2014 otvárame komerčnú linku Bratislava – Žilina – Košice, na ktorej budeme prevádzkovať denne štyri páry spojov. Súčasne predĺžime doterajšiu linku Praha – Žilina až do Košíc,“ uviedol Jančura.

RegioJet od marca 2012 prevádzkuje osobnú vlakovú dopravu vo verejnom záujme na vedľajšej trati Bratislava – Dunajská Streda – Komárno. Počas prvého necelého roka fungovania na tejto trati prepravila vyše pol milióna cestujúcich a v minulom roku viac ako 1,5 mil. osôb. Spoločnosť využíva nízkopodlažné a bezbariérové moderné klimatizované vlaky Talent od nemecko-kanadského výrobcu Bombardier a Desiro od nemeckého výrobcu Siemens. Disponuje zmodernizovanými vlakovými vozňami homologizovanými na rýchlosť 200 km za hodinu a lokomotívami pre rýchlosť 160 km za hodinu.

Spoločnosť RegioJet a.s. so sídlom v Bratislave bola založená v novembri 2010 a má základné imanie 25 tis. eur. Jej spoločníkom je česká spoločnosť Student Agency, s.r.o. so sídlom v Brne.

Súvisiace články

Aktuálne správy