Zisk aj tržby H&M v 2. kvartáli vzrástli

Švédska sieť obchodov Hennes & Mauritz (H&M), ktorá je druhým najväčším odevným reťazcom v Európe a svoje predajne má aj na Slovensku, zaznamenala v 2.

Švédska sieť obchodov Hennes & Mauritz (H&M), ktorá je druhým najväčším odevným reťazcom v Európe a svoje predajne má aj na Slovensku, zaznamenala v 2. kvartáli obchodného roka 2013/14 rast zisku aj tržieb. A júnové predbežné údaje naznačujú, že má za sebou dobrý štart do nového štvrťroka, aj keď vzhľadom na kalendárne vplyvy (menší počet pracovných dní v júni tohto roku) budú jej výsledky tento mesiac slabšie ako vlani. Informovala o tom agentúra RTTNews.
Z hospodárskych výsledkov H&M vyplýva, že tržby vrátane dane z pridanej hodnoty (DPH) sa za tri mesiace do konca mája zvýšili o 20 % na 44,18 miliardy švédskych korún (4,90 miliardy eur) z 36,92 miliardy SEK v rovnakom období minulého roka. Aj tzv. čisté tržby, bez DPH, v sledovanom období vzrástli medziročne o 20 % na 37,83 miliardy SEK. Obrat švédskeho reťazca vrátane DPH v lokálnych menách pritom stúpol o 16 %.
H&M pripisuje tieto výsledky dobre zvolenej novej kolekcii a pokračujúcej expanzii na svetové trhy.
Zisk reťazca po zdanení v období marec-máj 2014 vzrástol na 5,81 miliardy SEK zo 4,66 miliardy SEK v rovnakom období predchádzajúceho roka. Po prepočítaní na akciu sa zisk H&M v 2. kvartáli zvýšil na 3,51 SEK z vlaňajších 1,81 SEK.
Švédska spoločnosť H&M mala na konci mája 2014 na celom svete 3285 obchodov, vrátane 120 tzv. franšíz. To je o 377 obchodov viac ako v rovnakom období predchádzajúceho roka 2013. V tomto finančnom roku, ktorý sa končí 30. novembra 2014, plánuje otvoriť 375 nových obchodov, prevažne v Číne a v USA, a tiež svoje prvé prevádzky v Austrálii a na Filipínach.

Súvisiace články

Aktuálne správy