Podiel slovenských produktov pri nákupoch Slovákov sa vlani zvýšil na 59%

Podiel slovenských produktov sa v nákupných košíkoch Slovákov v roku 2013 medziročne zvýšil o 5 percentuálnych bodov na 59 %. „Toto zvýšenie predstavuje 300 miliónov eur pre slovenské výrobky a potenciál tvorby nových pracovných miest alebo pre ich udržanie,“ uviedla dnes na tlačovej konferencii v Bratislave na prahu 4. ročníka vzdelávacieho projektu Kvalita z našich regiónov (KzNR) jeho autorka a členka predstavenstva Zväzu obchodu a cestovného ruchu (ZOCR) SR Bohumila Tauchmannová.
Slovenský spotrebiteľ sa podľa jej slov z roka na rok lepšie orientuje pri určovaní krajiny pôvodu výrobku a je aj ochotný priplatiť si za kvalitné slovenské výrobky.
„Tento rok budeme pokračovať v tom, čo sme robili po iné roky, teda cez obchodné reťazce, cez výrobcov, cez označovanie budeme vzdelávať spotrebiteľa – toto zostáva. Venujeme sa aj ďalšej oblasti – budeme v 9 mestách na Slovensku vzdelávať poľnohospodárov cez Akadémiu rozvoja podnikania v prvovýrobe na Slovensku,“ informovala.
Projekt KzNR podľa jej informácií bude z oblasti podpory maloobchodného predaja prechádzať do sektora HoReCa (hotely, reštaurácie, kaviarne – pozn. TASR) a do segmentu verejného stravovania – jednak závodného stravovania, ako aj školského stravovania. „To je oblasť, v ktorej by sa mala zvýšiť spotreba slovenských produktov,“ dodala.

Súvisiace články

Aktuálne správy