Čína sa postupne stáva najdôležitejším trhom pre nemecké automobilky

Čína sa postupne stáva najdôležitejším trhom pre nemecké automobilky, keď táto najsilnejšia ázijská ekonomika zvýšila svoj podiel na celkovom predaji nemeckých áut za ostatných päť rokov na takmer 30 %.

Čína sa postupne stáva najdôležitejším trhom pre nemecké automobilky, keď táto najsilnejšia ázijská ekonomika zvýšila svoj podiel na celkovom predaji nemeckých áut za ostatných päť rokov na takmer 30 %. Ukázal to dnes zverejnený prieskum, ktorý uskutočnila spoločnosť Ernst & Young. Informovala o tom agentúra DPA.
Podľa prieskumu sa podiel čínskeho trhu na celkovom predaji nemeckých áut zvýšil od roku 2008 do roku 2013 z 12 % na 28 %. "Pod súčasné veľmi dobré výsledky nemeckých automobiliek sa veľkou mierou podpisuje práve čínsky trh," povedal Peter Fuss z Ernst & Young. Ako dodal, význam Číny pre nemecké firmy bude rásť aj v nasledujúcich rokoch.
Ernst & Young očakáva, že už na budúci rok Čína vytlačí západnú Európu z pozície najdôležitejšieho trhu pre nemecký automobilový priemysel. Správu zverejnili práve v období, keď výsledky predaja oznámila firma Audi. Aj jej výsledky potvrdili význam čínskeho trhu pre nemecké podniky.
Luxusná značka patriaca pod automobilku Volkswagen uviedla, že v 1. štvrťroku predala rekordných 412.850 áut, čo je v porovnaní s rovnakým obdobím minulého roka rast o 11,7 %. Pod tento výsledok sa podpísal najmä 21-% rast predaja v Číne. Rekord zaznamenala aj za mesiac marec, keď predala celkovo 170.450 predaných áut, čo medziročne predstavuje rast o 15,4 %.
Podobne rast predaja za 1. kvartál oznámila aj automobilka Mercedes-Benz a opätovne dôvodom je najmä rast dopytu po luxusných vozidlách na ázijskom trhu.

Súvisiace články

Aktuálne správy