Predaj automobilov v USA vo februári mierne poklesol

Spoločnosti na americkom trhu predali vo februári takmer 1,2 milióna osobných a nákladných automobilov

Automobilky v USA predali vo februári o 300 automobilov menej ako minulý rok, kedy predaj predstavoval 1 193 872 osobných a nákladných automobilov. Predaj automobilov za mesiac je indikátorom spotrebiteľského dopytu, ktorý je zvyčajne prvé dva mesiace v roku najnižší. Spoločnosti General Motors, Ford Motor a Chrysler Group aj napriek tomu tvrdia, že predaj je aj napriek miernemu poklesu vyšší, ako očakávali.

Podľa analytikov sa predaj bude v nasledujúcich mesiacoch zvyšovať, pretože keď teploty stúpnu, zákazníci budú navštevovať predajne častejšie.

Viceprezident výskumnej spoločnosti TrueCar Larry Dominique tvrdí, že na díleri držia na pozemkoch 80-dňovú zásobu áut. To je podľa neho priveľké množstvo a malo by sa znížiť na 60 – 65 dní. Dodáva, že väčšina výrobcov automobilov nezníži výrobu a to bude viesť k nadmernej ponuke automobilov a tlaku na predajcov.

General Motors, ktorá je lídrom na americkom trhu, predala vo februári 222 104 automobilov, čo predstavuje pokles o 1 % v porovnaní s minulým rokom. Automobilka Ford evidovala vo februári predaj 183 947 automobilov, čo bolo o 6 % menej automobilov ako v rovnakom období minulého roka. Predaj spoločnosti Toyota, ktorá je treťou najväčšou na trhu, sa vo februári medziročne prepadol o 4 % na 154 866 automobilov. Automobilka Chrysler, súčasť Fiat Chrysler Automobiles, predala o 11 % automobilov viac. Spoločnosť Nissan zaznamenala vo februári medziročný rast predaja o 16 %.

Najväčší pokles evidovala vo februári automobilka Volkswagen, a to o 14 % oproti rovnakému obdobiu minulého roka. Spoločnosť v tomto mesiaci predala 27 112 automobilov.

Súvisiace články

Aktuálne správy