Prečo by ste nemali podnikať: Tri faktory, ktoré vám budú brániť v úspechu

, entrepreneur Foto:SITA

Založiť si firmu je otázkou niekoľkých dní. Vytvoriť životaschopný biznis plán trvá niekoľko týždňov až mesiacov. Ale ak nepatríte k hŕstke vyvolených, budete bojovať za svoje podnikateľské sny vo svete veľkého biznisu celé roky. A pritom neustále čeliť niekoľkým prekážkam.

Chýbajúce manažérske zručnosti

Šéfovia veľkých svetových firiem, ktorí zodpovedajú za tisíce zamestnancov, sú majstrami vo svojom odbore. Vďaka svojim manažérskym schopnostiam dokážu podriadených nielen úspešne riadiť, ale aj motivovať, bez toho aby ich svojimi požiadavkami a vysokými nárokmi unavovali či obťažovali. Sú nielen skvelými manažérmi, ale aj výbornými psychológmi, ktorí dobre vedia, ako sa k svojim zamestnancom správať, aby odviedli najlepšie možné výkony. Bez dlhého premýšľania poznajú, kedy ich k lepšej práci vyprovokuje presne cielená výčitka, a kedy im naopak k dokončenie náročnej úlohy pomôže vyjadrenie obdivu.

Väčšina malých podnikateľov, ktorí sú zároveň jedinými nadriadenými svojich zamestnancov, má naproti tomu problém už v okamihu, kedy musí organizovať prácu desiatich alebo dvadsiatich ľudí. Často dobre vedia, že by ich výkonnosť mohla byť oveľa vyššia, nedokážu však prísť na to, ako ľudí viac motivovať alebo povzbudiť. Malým podnikateľom, ktorí sami cítia, že sa ocitli v začarovanom kruhu, často chýba trpezlivosť, empatia a ťah na bránku. Veľmi dobre vedia, kde leží ich vysnívaný kariérny cieľ, nevedia ale, aká k nemu vedie cesta.

Nedostatočná chamtivosť

Skutočne bohatí ľudia sa s úrovňou svojho majetku nikdy neuspokoja. V okamihu, keď začnú zarábať sto tisíc dolárov ročne, svoj ​​cieľ okamžite posunú na pol milióna dolárov ročne, potom na milión a tak ďalej. Ich chamtivosť a túžba po peniazoch je v mene vyšších príjmov a ziskov ženie neustále dopredu. Ale niekedy môže byť prílišná chamtivosť na škodu. Ak by ste sa totiž zaujímali o osobný život šéfov veľkých firiem, nezriedka by ste narazili na rozvrátená manželstvo, syndróm vyhorenia a ťažké depresie.

Prevažná väčšina ľudí našťastie netúži po prúdových lietadlách, drahých autách a desiatkach luxusných rezidencií po celom svete. Cieľom väčšiny ľudí je získať dostatok peňazí na relatívne bežné výdavky. Priemerne úspešným podnikateľom tak síce chýba silná motivácia, ktorá by ich neustále posúvala dopredu, zároveň sa ale svojou skromnosťou nevystavujú zbytočnému riziku, že sa chamtivosť stane ich jedinou životnou náplňou, ktorá nakoniec nahradí ich záujmy, priateľov aj rodinu.

Nedokážete sa vyburcovať k lepším výkonom

Najbohatší ľudia sveta sa vo svojom odbore presadili len vďaka tomu, že neprestali inovovať svoje produkty a rozvíjať ponúkané služby. Možno sa chystáte namietať, že túžba byť vo svojom odbore najlepší je predsa vlastná každému podnikateľovi, verte ale, že to tak nie je. Na to, aby ste z obyčajnej firmy urobili lídra trhu, musíte byť nielen zdravo sebavedomí, ambiciózni a cieľavedomí, ale aj odvážni a vytrvalí. A verte, že narodiť sa s takýmto mixom vlastností je malý zázrak.

Hoci aj v súčasnosti existuje nepreberné množstvo spôsobov, ako sa proti zavedenej konkurencii radikálne vymedziť, málokto je ochotný a schopný sa na túto strastiplnú cestu s neistým výsledkom vydať. Aj lokálne úspešní podnikatelia sa preto vo väčšine prípadov uspokoja s čiastkovými úspechmi a na možnosť expanzie a ďalšieho rozvoja svojho biznisu ani nepomýšľajú.

Súvisiace články

Aktuálne správy