Tržby Unileveru vlani klesli o 3 %

Britsko-holandský výrobca spotrebiteľského tovaru Unilever zaznamenal v minulom roku pokles tržieb. Dôvodom bolo spomalenie odbytu na niektorých rozvíjajúcich sa trhoch, a najmä nepriaznivé menové kurzy, ktoré skresali príjmy koncernu zo zahraničia. Informovali o tom agentúry Reuters, Bloomberg a RTTNews.
Unilever, ktorý vyrába približne 400 značiek spotrebného tovaru, a to od výrobkov osobnej hygieny, ako sú dezodoranty Axe, Rexona alebo mydlá Dove, cez polievky Knorr, čaje Lipton až po mrazené pochúťky Magnum či Cornetto, však viac ako 50 % svojich tržieb generuje na vyspelých trhoch. Za celý minulý rok jeho globálny obrat pri súčasnom kurze mien klesol o 3 % na 49,8 miliardy eur. Pri konštantnom kurze mien tržby Unileveru vlani vzrástli o 3,2 %.
Zisk Unileveru pred zdanením sa minulý rok zvýšil na 7,11 miliardy eur z 6,53 miliardy eur v predchádzajúcom roku 2012.
Čistý zisk koncernu pri súčasnom menovom kurze vlani stúpol o 9 % na 5,26 miliardy eur z predvlaňajších 4,84 miliardy eur a pri konštantnom menovom kurze dokonca vzrástol medziročne o 16 %.
Po prepočítaní na akciu sa čistý zisk spoločnosti v roku 2013 zvýšil na 1,66 eura z 1,50 eur/akcia v roku 2012.
V poslednom kvartáli minulého roka stúpli tržby spoločnosti po vylúčení akvizícií a menových kurzov o 4,1 % na 11,8 miliardy eur.

Súvisiace články

Aktuálne správy