Nakúpiť a nevypnúť motor: Experiment drive in supermarketu vo Viedni

, E15 Foto:TASR;SITA

Ako nakupovať a vyhnúť sa radám v supermarketoch? Je to jednoduché. Dopoludnia si v internetovej ponuke maloobchodného reťazca Billa vyberiete tovar a cestou z práce si pripravený nákup vyzdvihnete. To je princíp, na ktorý najnovšie stavila Billa vo Viedni.

Vo dvoch viedenských obchodoch začali zákazníkom ponúkať novú službu. Reťazec umožňuje zákazníkom výber tovaru on – line na svojich stránkach na billashop. Vybrané položky potom v obchode pripravia a zákazník si ich po zaplatení kartou vyzdvihne. Za cenu jedného eura, čo predstavuje servisný poplatok, ušetria tak čas, ktorý by inak strávili v obchode.

Drive in je ďalšou službou, ktorú reťazce ponúkajú. Aj na Slovensku sa už zabehli on – line nákupy, ktoré aj s rozvozom umožňuje napríklad reťazec Tesco. Pri službe drive in je pre zákazníka výhodnejšie, že nemusí čakať doma na dopravcu, ale tovar si vyzdvihne sám cestou z práce na špeciálnom parkovisku pri supermarkete.

Volker Hornsteiner, šéf reťazca Billa pre Austrian Times povedal, že firma zaznamenáva veľký dopyt po alternatívnych službách v maloobchode. "V najbližších rokoch nám to určite pomôže zvýšiť obrat," uviedol Hornsteiner.

Predaj drive in, ktorý vznikol v USA roku 1930 a postupne sa rozšíril do celého sveta, je zatiaľ doménou reťazcov rýchleho občerstvenia. Tento druh predaja sa však presadzuje napríklad aj v prípade stavebnín, ale aj elektroniky, počítačov, či náradia pre domácich majstrov.

Súvisiace články

Aktuálne správy