Najcennejšou obchodnou značkou sveta je Santa Claus. Vianočná postava tak v porovnaní hodnoty značky predbehla najznámejšie svetové firmy. Z hodnotenia marketingové agentúry Brand Finance vyplýva, že meno Santa Claus má cenu bilión libier.
Hodnota symbolu amerických Vianoc – Santa Clausa výrazne prevyšuje ceny značiek najvýznamnejších firiem. Podľa serveru Thedrum to vypočítala marketingová agentúra Brand Finance, ktorá predajnú silu postavy v červenom plášti ohodnotila sumou bilión libier. Spoločnosť podľa svojho vyjadrenia pri hodnotení vianočnej postavy použila rovnakú metodiku, ako sa používa v hodnotení značiek svetových podnikov.
Pre porovnanie, tento rok koncom septembra vyšlo hodnotenie firemných značiek spoločnosti Interbrand. Z rebríčka vyplýva, že Coca – Cola prvýkrát po trinástich rokoch prišla o pozíciu najcennejšie značky sveta. Giganta vyrábajúceho sladené nápoje preskočili firmy Apple a Google. Coca – Cola sa v čele tabuľky Interbrand držala od roku 2000. Prvú päťku uzatvárajú ešte IBM a Microsoft.
Hodnota najcennejšie firemnej značky, Apple, v rebríčku však za odhadovanou cenou Santa Clausa výrazne zaostáva. Interbrand ohodnotil značku Apple na 98,32 miliardy dolárov.