Do systému Piano sa zapoja aj poľské médiá

Slovenský systém spoplatnenia webov Piano bude od 18. júla používať sedem významných poľských vydavateľov reprezentujúcich 27 celoštátnych a regionálnych novín a 14 magazínov, ako aj poľský verejnoprávny rozhlas.

Do systému spoplatnenia webov Piano sa zapojilo aj Poľsko. Od 18. júla ho bude používať sedem významných poľských vydavateľov reprezentujúcich 27 celoštátnych a regionálnych novín a 14 magazínov, ako aj poľský verejnoprávny rozhlas. Prostredníctvom prihlásenia získajú poľskí užívatelia prístup k prémiovému obsahu na 42 rôznych webových stránkach za 19,90 poľských zlotých, teda za 4,7 eura mesačne. Po Slovensku a Slovinsku tak ide už o tretiu krajinu, v ktorej bude Piano spustené.

Poľsko predstavuje pre Piano zatiaľ najväčší trh s celkovo 38 mil. obyvateľov a viac ako 19 mil. internetových používateľov. „Poľsko nám umožní ukázať, ako funguje náš systém na väčších trhoch,“ povedal riaditeľ spoločnosti Piano Media Tomáš Bella. Medzi médiami zapojenými v Poľsku sú aj denník Gazeta Wyborcza, časopis Forbes, viaceré tituly vydavateľstiev Media Regionalne, Polskapresse, Murator, Edytor a súčasťou Piana sa stane aj poľský verejnoprávny rozhlas.

Vydavatelia si vyberajú, aký obsah do Piana zahrnú a aké benefity ich digitálni čitatelia dostanú. Niektorí vydavatelia poskytnú verzie svojich stránok bez reklamy, iní poskytnú skorší prístup k materiálom, ktoré budú vydané neskôr, niektorí v systéme publikujú obsah, ktorý bude dostupný len v rámci Piana. Spočiatku bude Piano prítomné na stránkach len v podobe Piano ikony a prihlasovacej lišty v hornej časti každej stránky. Od augusta bude ponúkaný zadarmo trial prístup a na začiatku septembra bude nasledovať plné spustenie poľského Piana.

Viacerí vydavatelia pritom využijú Piano systém na publikovanie obsahu, ktorý bol doteraz dostupný iba v tlačenej podobe. „Keď sme rozbehli Piano na Slovensku pred 14 mesiacmi, iba okolo 5 % z celkového obsahu bolo dostupných v rámci systému, v Slovinsku to bolo 10 %. V Poľsku je to už 10-15 % z celkového mediálneho obsahu,“ uviedol Bella. Ako ďalej informoval, Piano je v rokovaní s vydavateľmi na niekoľkých kontinentoch a plánuje expanziu na ďalší trh do konca roka 2012.

Súvisiace články

Aktuálne správy