Ázijskí spotrebitelia sú lídrami v mobilnom bankovníctve a nakupovaní

Pridajte názor  Zdroj: TASR

14. 7. 2012 - Mobilné bankovníctvo a nakupovanie cez mobilné zariadenia by sa už čoskoro mohli zaradiť medzi základné funkcie mobilných telefónov.

Bratislava 14. júla (TASR) - Mobilné bankovníctvo a nakupovanie cez mobilné zariadenia by sa už čoskoro mohli zaradiť medzi základné funkcie mobilných telefónov. V súčasnosti až polovica užívateľov mobilných zariadení na rýchlo rastúcich trhoch Indonézie, Malajzie a Číny by ich chcela využívať alebo ich už využíva ako mobilnú peňaženku, teda na platenie tovarov a služieb prostredníctvom aplikácie či snímačov. Vyplýva to z výsledkov globálnej štúdie Mobile Life agentúry TNS.

"Výhody mobilnej peňaženky si už začali uvedomovať ľudia na vysoko rozvinutých ázijských trhoch. Štvrtina užívateľov mobilných zariadení v Japonsku dnes hospodári so svojimi financiami a platí za produkty cez mobilný telefón. Môžeme očakávať, že aj zvyšok sveta začne čoskoro tieto služby využívať," avizuje globálny riaditeľ spoločnosti TNS Connect James Fergusson.

Obava o bezpečnosť predstavuje hlavný dôvod nízkeho záujmu o mobilnú peňaženku v Európe a Spojených štátoch, kde čísla dosahujú len približne polovičný počet užívateľov ako v Ázii. Na druhej strane, 26 % vlastníkov mobilných zariadení v USA, 27 % vo Francúzsku a 36 % v Taliansku tvrdí, že sa budú zaujímať o využívanie takejto formy platieb, ak sa bude poskytovať správnym spôsobom.

Globálne viac ako polovica ľudí tvrdí, že by uprednostnila, keby služby mobilnej peňaženky poskytovala banka (53 %). Len 19 % opýtaných by preferovalo spoločnosti vydávajúce kreditné karty, 14 % mobilné siete a 7 % veľké predajne.

"Z výsledkov prieskumu vyplýva, že v súčasnosti jeden z desiatich globálnych užívateľov mobilných zariadení využíva mobilnú peňaženku, a len 25 % je odporcom využívania tejto služby. Znamená to, že väčšina ľudí je naklonená myšlienke využívať túto službu v budúcnosti. Pre značky je dôležité zistiť, kde a ako využívanie takejto služby funguje, pochopiť ako mobily zapadnú do repertoáru už existujúcich bankových kanálov a nájsť spôsob, ako motivovať spotrebiteľov a podporiť ich počas obdobia prechodu na využívanie tejto služby," vysvetlil Fergusson.