Banky začnú efektívne využívať smartphone banking až o niekoľko rokov

Bratislava/Praha 1. apríla (TASR) – Najväčší rozvoj medzi bankovými distribučnými kanálmi v súčasnosti zaznamenáva smartphone banking. Inteligentný telefón totiž dokáže oveľa viac, než domáci počítač. Túto službu však začnú slovenské a české banky skutočne efektívne využívať na komunikáciu s klientmi až o niekoľko rokov. Vyplýva to zo štúdie spoločnosti Softec.
Smartphone banking bude mať čoskoro väčšina bánk. Nie každá však rieši jeho začlenenie do svojej stratégie. Bankám nebude podľa analýzy stačiť len klientom službu ponúknuť, budú musieť veľmi precízne zapracovať túto novú distribučnú cestu do celkovej stratégie predaja produktov. Nie je vylúčené, že by mohla vzniknúť nová banka primárne postavená na smartphone bankingu, doplnená ďalšími kanálmi.
"České a slovenské banky patria v porovnaní so zahraničím k lepšiemu priemeru. Väčšina z nich však zatiaľ u smartphone bankingu ponúka skôr základné funkcie, akými sú prístup k výpisom z účtu, zadávanie platobných príkazov, kalkulačky poplatkov, nájdenie najbližšieho bankomatu alebo prehľad kurzov. Verím ale, že čoskoro ponúknu aj aktívnejšiu správu účtu a väčšiu integráciu služieb," priblížil riaditeľ Softec CZ Michal Kubáň.
Štúdia ďalej upozorňuje na tri trendy, ktorým sa české a slovenské banky pri nastavovaní stratégie predaja v najbližšej dobe pravdepodobne nevyhnú. Finančné domy budú musieť nadviazať so zákazníkom osobnejší vzťah, čo im umožnia nové technológie. Očakáva sa aj inšpirácia inými sektormi, ako napríklad poisťovníctvom a telekomunikáciami, aby mohli klientom poskytovať nové služby. Taktiež by mali oveľa intenzívnejšie spolupracovať s nefinančnými inštitúciami, aby mohli lepšie odhadnúť potreby svojich klientov a ponúknuť im riešenie v reálnom čase.
"V zahraničí sú v smartphone bankingu najďalej v Škandinávii, Nemecku a Spojených štátoch. Tam už je dnes bežné prostredníctvom telefónu sledovať stav hypotéky, nasnímať si zloženku alebo šek a ten nechať preplatiť. Využívajú sa k tomu nielen nám už známe QR kódy, ale aj bezkontaktné NFC technológie, ktoré sa u nás už tiež postupne zavádzajú. Na popularite získavajú aj tzv. person-to-person služby, kedy je možné napríklad medzi dvoma osobami bez čísla účtu vykonať platobný príkaz," dodáva riaditeľ divízie telekomunikácií a bankovníctva spoločnosti Softec Roman Janota.

Súvisiace články

Aktuálne správy