Oceňovaný barman vytvoril nealko drink pre tohtoročný Suchý február

Držiteľ niekoľkých barmanských ocenení Vítězslav Cirok vytvoril nealkoholický drink venovaný nadchádzajúcej akcii Suchý február. Kampaň slúži na to, aby sa ľudia aspoň na jeden mesiac zdržali konzumácie alkoholu. Cirok, inak šéf Becher’s Baru v karlovarskom hoteli Pupp, pre tento rok vytvoril nápoj, ktorý si môžu ľudia pripraviť aj doma z dostupných surovín a ktorý je navyše zdravou alternatívou klasickým alkoholovým kokteilom. Povedal to v utorok novinárom. Drink nazval Sucháč.

„Na Sucháč sú použité veci, ktoré sú bežne dostupné v obchodoch,“ opísal Cirok. Ako povedal, obľuba nealkoholických drinkov v poslednom čase rastie, a to nielen vo februári, keď sa mnohí ľudia snažia nepiť alkohol. V pripravovanom drinkovom menu Becher ´s Baru by sa nanovo mali objaviť aj miešané nápoje bez alkoholu. Už teraz však niektoré z drinkov, ktoré sú v ponuke, môžu barmani pripraviť ako bezalkoholové.

Ako barman navštevuje Cirok aj bary v zahraničí. Povedal, že niekde je akcia natoľko populárna, že niektoré známe bary aj na mesiac zatvoria. Zákazníkov jednoducho výrazne ubudne. V Česku, kde je konzumácia alkoholu bežnou súčasťou života, to zatiaľ taký veľký dopad na bary nemá, ale aj tak zákazníci čoraz častejšie po nealkoholickom drinke siahnu.

Sucháč je zladený chuťovo i farebne, všetky ingrediencie sú zelené

Cirokov Sucháč je zladený chuťovo i farebne, všetky ingrediencie sú zelené, čo navyše dodáva kokteilu aj vzhľad čerstvosti a zdravia. Pozostáva z Mattoni perlivej minerálky, šťavy zo zeleného jablka, šťavy zo stonkového zeleru, bazového sirupu a šťavy z limetky. Na ozdobenie je ideálny plátok zeleného jablka.

Ako Cirok radí, ak nemajú ľudia doma odšťavovač, môžu zelené jablká aj stonkový zeler rozmixovať, prípadne nakrájať na malé kúsky a vo väčšom pohári alebo mise podrviť paličkou, až pustí šťavu. Následne sa šťava precedí a môže sa pridať do kokteilu. Namiesto šejkru môžu ľudia použiť iný uzatvárateľný pohár, napríklad zavárací.

Ku kampani Suchý február sa podľa prieskumu Ressolution Group a Nielsen každoročne hlási na svete okolo 900 000 ľudí.

Viac o téme: alkohol , bary , kampaň , nápoje , nealkoholický nápoj , spotrebitelia , Suchý február , zákazníci

Súvisiace články

Aktuálne správy