Atraktívnejšie bankovníctvo: Nemecký startup testuje britský finančný trh

, QZ Foto: SITA/AP

Londýn je základňou pre rastúcu armádu začínajúcich podnikateľov v superprehriatom svete fintech. N26, so sídlom v Berlíne, je najnovším členom tejto komunity, ktorá sa snaží spochybniť funkciu tradičných finančných spoločností.

Valentin Stalf je generálny riaditeľ a spoluzakladateľ N26, najrýchlejšie rastúcou mobilnou bankou na európskych trhoch. Avšak výkon v Spojenom kráľovstve, čo je vysoko konkurenčný trh, bude pre firmu kľúčovým testom. Úplné spustenie sa plánuje na november.

Oblasť bankovníctva je plná konkurencie. V Londýne už funguje Curve, Monzo, Revolut, Starling a ďalší. Niektoré z nich rastú skutočne rýchlo. N26 tvrdí, že jej každodenne pribúda 5000 nových zákazníkov, zatiaľ čo Revolut pridáva každých 24 hodín 7000 nových účtov. Oba startupy sa ale od seba líšia v niektorých dôležitých bodoch. Revolut zatiaľ funguje ako predplatená karta (menší záväzok) s ponukou digitálnych výhod a metrík, zatiaľ čo Monzo a Starling majú plnohodnotné bankové licencie. Jedným z dôležitých faktorov je získanie si dostatočnej dôvery zákazníkov, že spotrebitelia sú ochotní mať svoje peniaze uložené u on-line inštitúcií. Nie je jasné, či v súčasnosti v tejto oblasti dosahujú nejaký pokrok.

Riziko pre zavedené banky je však rovnaké, nové firmy odčerpávajú ďalšiu generáciu bankových spotrebiteľov. N26 má viac ako 1,5 milióna zákazníkov, ktorí každý mesiac v objemoch transakcií generujú viac ako 1 miliardu EUR. Banka s licenciou pre EU pôsobí na 17 ďalších európskych trhoch.

Stalf hovorí, že cieľom spoločnosti je stať sa jedným miestom pre financie, aby na jednom mieste zákazník vybavil všetko, od platieb až po poistenie. Kľúčom je pravidelná interakcia so zákazníkmi prostredníctvom smartfónov. Používateľské údaje môžu byť použité na odporúčanie produktov a mohli by nakoniec navrhnúť spôsoby, ako môžu spotrebitelia ušetriť peniaze.

Dokáže nová generácia fintech skutočne ohroziť pozíciu zavedených bánk? Skutočnosťou je, že sa im už podarilo spraviť platby a bežné účty dostatočne zaujímavé pre mladších spotrebiteľov. Tradičné banky sú považované za nudné a možno s oklieštenou ponukou zákazníckych služieb. Ale spotrebitelia im stále veria, majú ich dôveru, že im dokážu ochrániť peniaze. Po desaťročí škandálov a vládnych záchranných opatrení dnes majú spotrebitelia dôvod na to, aby zvážili alternatívy k existujúcim inštitúciám.

Staré banky sa tiež môžu naučiť nové kúsky. Kráľovská banka Škótska, štátom podporovaný veriteľ, plánuje založiť spotrebiteľského digitálneho veriteľa s názvom Bó. Aj keď je ešte príliš skoro predpovedať budúcnosť bankovníctva, ale trendy z Británie by mohli byť znakom toho, čo príde aj na iných trhoch.

Súvisiace články

Aktuálne správy