Slováci čoraz viac uprednostňujú pitie piva doma

Spotreba piva na Slovensku bola vlani rovnako ako v predchádzajúcich dvoch rokoch pod tlakom najmä pre pretrvávajúce negatívne dopady ekonomickej situácie.

Spotreba piva na Slovensku v roku 2011 bola rovnako ako v predchádzajúcich dvoch rokoch pod tlakom najmä pre pretrvávajúce negatívne dopady ekonomickej situácie. Ako pre agentúru SITA uviedla manažérka korporátnych vzťahov spoločnosti Heineken Slovensko Hana Šimková, Slováci čoraz viac uprednostňujú pitie piva doma pred jeho konzumáciou v podnikoch. Viac sme si podľa nej obľúbili 10-stupňové pivo, a to na úkor 12-stupňového piva, ktorému sa postupne znižuje trhový podiel.

Šimková tiež skonštatovala, že narastá predaj piva privátnych značiek obchodných reťazcov, a to napriek tomu, že zatiaľ je ich podiel v tomto segmente relatívne nízky. Ďalším trendom na slovenskom pivnom trhu je podľa zistení spoločnosti nárast predaja piva v plechovkách a maxifľašiach, toto balenie totiž spotrebitelia považujú za praktickejšie.

Spoločnosť Heineken Slovensko, a.s. Hurbanovo pôsobí na slovenskom trhu už 13 rokov. Predmetom jej činnosti je výroba piva, sladu, nealkoholických nápojov a veľkoobchod so sladovníckym jačmeňom. Trhový podiel spoločnosti na slovenskom trhu predstavuje takmer 45 %. Heineken Slovensko vybudoval v Hurbanove najväčšiu sladovňu v strednej a východnej Európe. Heineken Slovensko je súčasťou pivovarníckej skupiny Heineken N.V.

Súvisiace články

Aktuálne správy