Zisk PepsiCo v 2. kvartáli vzrástol viac, ako analytici očakávali

Americký výrobca potravín a nealkoholických nápojov PepsiCo zaznamenal v 2. kvartáli nárast zisku a väčší, ako mu predpovedali analytici z Wall Street. Pomohlo mu zníženie nákladov aj lepšie tržby divízie tzv. snackov, Frito-Lay. Informovali o tom agentúry AP a Bloomberg.
Spoločnosť zvýšila v 2. kvartáli 2016 zisk na 2,01 miliardy USD (1,82 miliardy eur), čo predstavuje 1,38 USD na akciu z 1,98 miliardy USD alebo 1,33 USD/akcia v rovnakom období vlani.
Po očistení od jednorazových položiek dosiahla firma zisk 1,35 USD na akciu a prekonala tak odhady analytikov, ktorí počítali so ziskom 1,28 USD na akciu.
Tržby PepsiCo v sledovanom období klesli na 15,4 miliardy USD z 15,92 miliardy USD v 2. kvartáli minulého roka. Analytici takýto výsledok očakávali. Dôvodom nižších tržieb bolo najmä posilnenie dolára.
Tržby divízie Frito-Lay v Severnej Amerike pritom v 2. štvrťroku vzrástli o 3,2 % na 3,56 miliardy USD a tržby z predaja nápojov v Severnej Amerike sa zvýšili o 0,6 % na 5,15 miliardy USD.
Spoločnosť PepsiCo zvýšila svoj odhad zisku za celý rok a očakáva, že zarobí 4,66 USD na akciu.

Súvisiace články

Aktuálne správy