Dôvera francúzskych spotrebiteľov nečakane stúpla

Index spotrebiteľskej dôvery v krajine, ktorý zostavuje štatistický úrad INSEE, v máji vzrástol na 98 bodov z aprílových 94 bodov.

Dôvera francúzskych spotrebiteľov sa v máji nečakane výrazne zlepšila, keďže obavy domácností z nezamestnanosti klesli na najnižšiu úroveň od obdobia pred finančnou krízou z rokov 2008-2009. Informoval o tom v piatok štatistický úrad krajiny INSEE. Index spotrebiteľskej dôvery, ktorý štatistický úrad zostavuje, stúpol na 98 bodov z aprílových 94 bodov. Podstatne tak prekonal odhad analytikov, ktorí v priemere prognózovali, že posilní iba mierne, a to na 95 bodov.
Májové posilnenie indexu znamená, že sa dostal najvyššie od januára, pričom hodnota indexu v januári bola najvyššia za takmer deväť rokov. Názory francúzskych domácností na životnú úroveň sa dostali tiež na hodnotu z obdobia pred krízou. Počet Francúzov, ktorí si myslia, že teraz je dobré obdobie na veľké nákupy, sa tiež dostal nad dlhodobý priemer.

Celkový počet nezamestnaných vo Francúzsku sa v apríli zmenšil o 19 900, pričom klesal už druhý mesiac po sebe. V krajine v závere minulého mesiaca registrovali 3,511 mil. uchádzačov o zamestnanie, čo bol medzimesačný aj medziročný pokles o 0,6 %.

Súvisiace články

Aktuálne správy