Inditex dosiahol za prvých 9 mesiacov výrazný nárast zisku aj tržieb

Španielsky reťazec Inditex, ktorý je najväčším maloobchodným predajcom odevov na svete, dosiahol za prvých 9 mesiacov svojho finančného roka 2015/16 výrazný nárast zisku aj tržieb. Vďačí za to najmä zotavovaniu domácej ekonomiky a ožívaniu spotrebiteľských výdavkov po rokoch úsporných opatrení. Informovali o tom agentúry Reuters, AP a Bloomberg.
Čistý zisk odevného gigantu, ktorý aj na Slovensku prevádzkuje sieť predajní Zara, Mango, Stradivarius, Bershka a Pull & Bear, sa za deväť mesiacov do konca októbra zvýšil o 20 % na 2,02 miliardy eur z 1,7 miliardy eur v rovnakom období vlani. Tento nárast zisku signalizuje, že mierna zima, ktorá brzdí dopyt po novej teplej kolekcii odevov, sa na výsledkoch spoločnosti veľmi neodrazila, aj keď v Británii boli jej tržby slabšie.
Zisk spoločnosti pred úrokmi, zdanením, odpismi a amortizáciou (EBITDA) v období február-október vzrástol o 18 % na 3,33 miliardy eur, čo sa zhoduje s odhadmi analytikov.
Tržby spoločnosti za prvých 9 mesiacov jej obchodného roka vzrástli o 16 % na 14,7 miliardy eur. Inditex profituje najmä z oživenia španielskeho trhu, na ktorom generuje zhruba pätinu, teda 20 % svojich tržieb.
Inditex zároveň oznámil, že za 9 mesiacov otvoril 230 nových obchodov a v súčasnosti prevádzkuje 6913 predajní v 88 krajinách sveta a zamestnáva 146.478 ľudí.
Španielsky reťazec sa snaží rozširovať aj svoj iternetový predaj, ktorý už môžu využívať klienti v 28 krajinách.
Inditex založil v roku 1975 Amancio Ortega a vlastní celkovo sedem značiek. Okrem už spomínaných sietí obchodov mu patria ešte Massimo Dutti a Oysho.

Súvisiace články

Aktuálne správy