Murdoch rozširuje svoje mediálne impérium: Kúpil väčšinový podiel v časopise National Geographic

, ČRo Foto: SITA

Dlhodobo neziskový časopis National Geographic sa presunie do sféry zisku. Väčšinový podiel v ňom má po novom americká mediálna skupina 21st Century Fox. Tá okrem časopisu získala väčšinový podiel aj v ďalších mediálnych aktivitách neziskovej organizácie National Geographic Society.

Spoločnosti National Geographic Society a 21st Century Fox sú partnermi už skoro 20 rokov, ich vzájomná spolupráca sa ale teraz rozširuje. Najnovšie sa bude týkať časopisu National Geographic, s ním súvisiacich digitálnych platforiem a sociálnych médií. National Geographic Society je nezisková spoločnosť. Tesnejšej spolupráce so silnou mediálnou skupinou jej vraj pomôže obstáť na trhu a zároveň umožní venovať viac peňazí na vedu a výskum.

Syn známeho mediálneho magnáta Ruperta Murdocha, James Murdoch, už ohlásil, že do dotačného programu National Geographic Society vložia jeho Century Fox v prepočte skoro 650 miliónov eur.

Rupert Murdoch v strede, so svojimi synmi, vľavo Lachlan, vpravo James.

127 rokov starý časopis National Geographic vo svojich zlatých časoch pravidelne odoberalo skoro 11 miliónov ľudí, to bolo v roku 1989. Dnes má asi 4 milióny predplatiteľov. Prvýkrát vyšiel National Geographic v roku 1888 a postupne sa stal jedným z najsilnejších časopisov z oblasti prírodných vied, histórie či svetovej kultúry. Časopis je plný pútavých fotografií, ľudských príbehov aj zásadných vedeckých objavov, pričom na kvalitu tlače stále kladie vysoké nároky.

Aby mohol ďalej existovať vo svojej súčasnej podobe, je potrebné nájsť nové zdroje príjmov a potrebné peniaze by teraz mali prinášať digitálne platformy. Samotný časopis by pritom mal zostať nezávislý.

Súvisiace články

Aktuálne správy