Trh technického tovaru vzrástol v druhom kvartáli o temer 3 %

V druhom kvartáli tohto roka zaznamenal trh technického spotrebného tovaru na Slovensku medziročný nárast o takmer 3 % na 192 miliónov eur. Vyplýva to z prieskumu GfK Temax, ktorý pripravila výskumná spoločnosť GfK Slovakia. Najvýraznejšie sa darilo sektoru telekomunikácií, pozitívny vývoj rovnako zaznamenali malé a veľké domáce spotrebiče. Naopak sektor fototechniky klesal dvojciferným tempom.

Trh telekomunikácií vykázal oproti rovnakému obdobiu minulého roka nárast o takmer 24 % na 48 mil. eur. Podľa zverejnených informácií celý trh pozitívne ovplyvňuje vývoj smartfónov. V druhom kvartáli klesali medziročne tržby v sektore spotrebnej elektroniky o takmer 7 % na 29 mil. eur. Negatívny vývoj trhu ovplyvnil pokles televízorov. Dvojciferný pokles zaznamenali aj ďalšie produktové kategórie, ako set-top boxy, video prehrávače, rekordéry a autonavigácie.

V sledovanom období sa aj naďalej nachádzal v dvojciferných červených číslach trh digitálnych fotoaparátov. Za druhý kvartál medziročne klesol o skoro 23 % na 4 milióny eur. „Na tomto negatívnom vývoji sa výrazne podieľali ako zrkadlovky, tak aj kompakty s pevným objektívom,“ zhodnotila výskumná spoločnosť.

Trh malých domácich spotrebičov v druhom štvrťroku 2015 zaznamenal 8,4-percentný nárast na 16 mil. eur v porovnaní s rovnakým obdobím minulého roku. Polepšili si aj veľké domáce spotrebiče s rastom 4,9 % na 46 miliónov eur. Na druhej strane v sledovanom kvartáli oslabil sektor informačných technológií, medziročne o 8 % na 45 miliónov eur. „Na negatívnom vývoji sa najvýraznejšie podieľali tablety a stolné počítače. Naopak jedinou rastúcou kategóriou boli monitory, ktoré však nedokázali kompenzovať poklesy ostatných produktových skupín,“ priblížila výskumná spoločnosť s tým, že tempo rastu prenosných počítačov sa výrazne spomalilo a v medziročnom porovnaní ostali tržby na rovnakej úrovni.

GfK Temax je index sledovanosti technického spotrebného tovaru na trhu, ktorý vyvinula spoločnosť GfK. Výsledky sa zakladajú na pravidelných prieskumoch uskutočňovaných v maloobchodnom paneli GfK, ktorý sa skladá z viac ako 425 tis. maloobchodných predajní z celého sveta.

Súvisiace články

Aktuálne správy