Dôvera nemeckých spotrebiteľov klesla

Do budúcnosti zameraný index spotrebiteľskej dôvery z dielne agentúry GfK pre september klesol na 9,9 bodu z predchádzajúcej úrovne 10,1 bodu

Dôvera nemeckých spotrebiteľov klesla šiesty mesiac v rade, zotrvala však na vysokých hodnotách. Vyplýva to z prieskumu zameraného do budúcnosti, o ktorom informovala v piatok agentúra GfK. Jej index spotrebiteľskej dôvery pre september klesol na 9,9 bodu z predchádzajúcej úrovne 10,1 bodu. Respondenti však naďalej očakávajú, že nemecká ekonomika bude tento rok rásť a súkromná spotreba si udrží pozíciu dôležitého piliera hospodárstva, uviedol analytik GfK Rolf Buerkl.

V druhom kvartáli sa nemecká ekonomika zväčšila o 0,4 % po raste o 0,3 % v prvých troch mesiacoch roka. Motorom rastu bol silný zahraničný obchod a domáce investície. Hospodárske spomalenie v Číne a na ďalších rozvíjajúcich sa trhoch podľa GfK vedie k obavám, že negatívne trendy sa prelejú aj do nemeckej exportne orientovanej ekonomiky.

Ochota spotrebiteľov investovať do nákupov klesala tretí mesiac v rade a znížili sa aj očakávania budúcich príjmov po tom, čo sa minulý mesiac dostali najvyššie od znovuzjednotenia krajiny. Dôvodom na optimizmus zostáva vysoká úroveň zamestnanosti, ktorá vytvára priestor pre rast miezd, uzavrela GfK.

Súvisiace články

Aktuálne správy