Zlý vtip, alebo dobrá investičná príležitosť?

, quartz;cbinsights;bothsidesofthetable Foto: SITA

Komik Jimmy Kimmel, brankár New York Rangers Henrik Lundqvist a bývalý hráč NBA Kenny "Jet" Smith si založili súkromný investičný fond s názvom TitleCard Capital. A na čo lákajú potenciálnych investorov? Na seba ako osobnosti. Už sa bývalí športovci a celebrity nestávajú len hovorcami, už budú vytvárať a financovať svoje vlastné firmy, tvrdí spoločnosť.

Celebritní podnikatelia majú významné úspechy na poli posilňovania povedomia značiek, tvoria cenné partnerstvá a vytvárajú jedinečnú hodnotu nielen pre seba a svoje firmy. Veríme, že elitní športovci a umelci sú viac než nosičom svojej osobnej značky, sú to budovatelia ríš.

V prvom momente ani neviete, čo si o tom máte myslieť, ale dá sa to povedať aj inými slovami. Investičná téza TitleCard Capital je postavená na tom, že bohatí ľudia budú chcieť investovať s celebritami, pretože slávni ľudia môžu vďaka svojmu stádu fanúšikov na Twitteri a Facebooku výrazne pomôcť pri predaji tovaru, či služby. Potom namiesto toho, aby sledovali ako rastú zisky konkurencii, napchajú si vrecká sami.

Ale je to vo svete internetu skutočne tak jednoduché? Ako dokáže celebrita pomôcť nevydarenému produktu? Ak je výrobok úžasný, nepotrebuje podporu celebrity, ale ak  vám celebrita naláka zákazníkov, ktorí zistia, že váš produkt nie je vôbec úžasný, odídu tak rýchlo ako prišli. Iné je to ak máte skvelý produkt a rozumný marketing. Stačí ak vzbudíte rozruch a celebrity budú váš produkt propagovať úplne zadarmo, ako to napríklad robí aj Justin Bieber.

Ale späť ku TitleCard Capital. Podľa webovej stránky sa nová firma zameriava na investície do spoločností v širokom spektre priemyselných odvetví, vrátane technológií, spotrebných výrobkov, financií, médií, zábavy a služieb. Ako referenciu si uvádzajú, že boli hlavným investorom pre nedávny 9 miliónový fond on-line luxusnej matracovej spoločnosti Leesa.

Väčšina z manažérskeho tímu sa vypracovala z rovnakej skupiny mužov, áno, sú to všetko muži, ktorí prevádzkovali denverský Impact Opportunities Fund. Podľa internetových stránok IOF, od roku 2012 fond urobil 10 private equity a dlhových investícií do štyroch spoločností: hotelový developer, dovozca vína, spoločnosť zaoberajúca sa filtráciou vody a špeciálny veriteľ, ktorý poskytuje finančné prostriedky pre profesionálnych športovcov. Zatiaľ čo fond neopisuje svoju veľkosť, tvrdí, že už v minulosti spravoval majetok v hodnote 100 miliónov dolárov.

Kimmel nie je prvou celebritou, ktorá sa orientuje na investovanie. Stačí sa pozrieť na Ashtona Kutchera a jeho A-Grade Investments, ktorý okrem iných stojí za takými menami ako je Uber, Airbnb, a Spotify.  V marci tohto roka ohlásil svoj najnovší fond Sound Ventures, ktorý bude investovať do technologických start-upov.

Samozrejme, nie každý je tak optimistický, pokiaľ ide o pripojenie sa k celebritnému tímu. Ale kto sú vlastne v tomto ponímaní celebrity? Sú to herci, speváci , ale aj raperi napríklad. Herci predstavujú aj najvyšší počet celebritných  investorov, ktorí majú podiely v súkromných technologických  spoločnostiach. Hudobníci ich nasledujú v tesnom závese.

Väčšina celebrtných investícií za ostatných 5 rokov smerovala do internetových spoločností, ale aj na podporu start-upov zameraných na mobilné aplikácie. Ale väčšina firiem podporovaných celebritami sú ešte len vo fáze analýz trhu a hovoriť o výnimočnosti je preto predčasné.

Takže ak ste doteraz neverili na bubliny a umelé nafukovanie trhu vám starosti nerobilo, možno nadišiel čas zmeniť názor.

 

Súvisiace články

Aktuálne správy