Dôvera nemeckých spotrebiteľov na 13-ročnom maxime

Index nálady nemeckých spotrebiteľov, ktorý zostavuje agentúra GfK, pre mesiac marec stúpol na 9,7 bodu z úrovne 9,3 bodu

Nálada nemeckých spotrebiteľov podľa indexu agentúry GfK sa zlepšila a dostala sa na najvyššiu úroveň za vyše 13 rokov. Index nálady pre mesiac marec stúpol na 9,7 bodu z úrovne 9,3 bodu. Index agentúry GfK prognózuje vývoj reálnej súkromnej spotreby v nasledujúcom mesiaci. Hodnota ukazovateľa pre mesiac marec je najvyššia od októbra 2001 a prekonala očakávania analytikov oslovených v prieskume agentúry Reuters, ktorí predpokladali, že posilní na 9,5 bodu.

Súkromná spotreba v Nemecku sa stala hlavným motorom ekonomického rastu, čiže na tejto pozícii vystriedala export. Spotreba pravdepodobne aj naďalej bude podporovať ekonomiku, keďže najväčšia odborová organizácia krajiny IG Metall dosiahla rast miezd pre 3,7 mil. zamestnancov o 3,4 %. GfK uviedla, že spotrebitelia si nevšímajú pokračujúce napätie medzi Západom a Ruskom pre Ukrajinu, ani napätie v súvislosti s poskytovaním núdzovej pomoci Grécku.

„Spotrebitelia sú čoraz optimistickejší,“ uviedol vo vyhlásení Rolf Buerkl z agentúry GfK. „Pád cien energií zvyšuje kúpnu silu domácností a necháva priestor na nákup iných vecí,“ konštatoval. Prieskum ukázal, že nemeckí spotrebitelia očakávajú pokračovanie rastu ekonomiky. Spotrebitelia sú optimistickí aj v otázke svojich budúcich príjmov, keďže situácia na trhu práce je dobrá.

Súvisiace články

Aktuálne správy