Na Slovensku smartfón s väčšou obrazovkou neletí, má ho len približne každý piaty

, TNS Foto: SITA

Popularita smartfónov s veľkým displejom, alebo tiež phabletov, celosvetovo narastá. Je spôsobená predovšetkým veľkým nárastom tých užívateľov, ktorí na svojich smartfónoch sledujú online videá.

Vyplýva to z globálnej štúdie Connected Life, ktorú realizovala agentúra TNS na vzorke 55 000 užívateľov internetu na celom svete. Na Slovensku sa do prieskumu zapojilo 982 respondentov.

Z výsledkov prieskumu tiež vyplynulo, že phablety dominujú hlavne ázijskému trhu. Napríklad v Malajzii, Singapure a Taiwane tvoria phablety viac ako 30 % podiel všetkých smartfónov. V Južnej Kórei vlastní smartfón s obrazovkou väčšou ako 5 palcov viac ako polovica (52 %) všetkých smartfónistov.

Na Slovensku je situácia opačná a v súčasnosti nedosahuje ani globálny priemer, ktorý je na úrovni 23 %. U nás vlastní smartfón s väčšou obrazovkou len približne každý piaty (19 %) majiteľ smartfónu. Rovnaká situácia ako na Slovensku je aj v Česku (19 %). Väčší podiel phabletov  je v Maďarsku (22%) a Poľsku (23%).

Užívatelia internetu na Slovensku využívajú svoje zariadenia (mobilný telefón/smartfón, tablet a osobný počítač/notebook) denne v priemere 5,2 hodiny. Z toho najviac času, až 60 % trávia za počítačom alebo notebookom. Necelú tretinu (28 %) tohto času sú na mobiloch či smarfónoch a zvyšok (12 %) tvoria tablety.

Vo svete najväčší podiel času trávia užívatelia internetu so svojimi mobilnými telefónmi a smartfónmi (47 %). Na počítačoch trávia 44% a na tabletoch len 9 % z celkového času stráveného využívaním ostatných digitálnych zariadení.

„Za tento stav môžu do veľkej miery africké krajiny, kde je vysoká penetrácia mobilných telefónov a mobilného internetu, a naopak, nízka penetrácia počítačov či notebookov a pevného pripojenia na internet.  Na mobiloch a smartfónoch trávia napríklad nigérijski užívatelia internetu až 86 % z celkového času, ktorý trávia využívaním digitálnych zariadení, internetoví užívatelia Južnej Afriky 82 % a Ghany 77 %“, uviedol Ľubomír German, Client Partner agentúry TNS Slovakia.

Súvisiace články

Aktuálne správy