Kampaň Pýtajme si slovenské zasiahla viac ako polovicu Slovákov

Slováci si výzvu na podporu domácich tovarov a služieb všimli. Kampaň Pýtajme si slovenské, ktorá vyvrcholila národným dňom 16. októbra, zaznamenala viac ako polovica respondentov prieskumu spoločnosti GfK Slovakia. Hlavná organizátorka z občianskeho združenia (OZ) Kvalita z našich regiónov Bohumila Tauchmannová TASR potvrdila, že záujem spotrebiteľov je intenzívny.
Tretina oslovených ľudí kampaň zaregistrovala určite, ďalších 24 % ju pravdepodobne postrehlo. Najčastejšie sa o nej dozvedeli z článkov na internete a v tlači, z televíznych reportáží či z reklamného spotu v rádiu.
Prieskum tiež ukázal, že vyše tretina tých, ktorí kampaň zaznamenali, nakupovala v tento deň v obchodoch viac ako inokedy a v reštauráciách, baroch či kaviarňach si aktívne pýtala slovenské produkty. Necelých 25 % deklarovalo, že ich oslovili samotní podnikatelia, aby si kúpili domáce výrobky. Z tých, ktorí o kampani Pýtajme si slovenské doteraz nevedeli, takmer 70 % tvrdí, že by sa do nej zrejme zapojili.
Cieľom celonárodnej aktivity je podporiť slovenských poľnohospodárov a výrobcov, zamestnanosť a ekonomiku Slovenska. Tauchmannová je presvedčená, že jej prvý ročník u občanov úspešne zarezonoval. „Môžem s istotou povedať, že záujem z ich strany je naozaj intenzívny a dozrel čas založiť tradíciu Národného dňa podpory ekonomiky Slovenska,“ uviedla.
Na zvyšovaní informovanosti Slovákov však chce ešte pracovať. „Máme do budúcna nápady a plány, ako zlepšiť kampaň, ako celoročne povzbudzovať a vzdelávať spotrebiteľa, aby zmenil svoje nákupné zvyklosti v prospech slovenských výrobkov a služieb,“ prezradila.

Súvisiace články

Aktuálne správy