Najbohatší človek sveta sa inšpiroval svojim kolegom: Móda sa musí rýchlo obmieňať

, bloomberg Foto: SITA

Miliardár Carlos Slim sa pri premene reťazca Sears inšpiroval príkladom značky Zara, ktorú založil španielsky magnát Amancio Ortega - priekopník konceptu rýchlej módy. Slim tým chce využiť silnejúcu strednú triedu v Mexiku a rast spotrebiteľských výdavkov.

Mexický magnát Carlos Slim Helu zmení zameranie svojich obchodných domov Sears. Až doteraz si sukne alebo blúzky značky Sears mohli v Mexiku kupovať predovšetkým majetnejší zákazníci. To sa ale zmení. Pod Slimovým dohľadom bude tento mexický reťazec ponúkať cenovo dostupnejšiu módu. Ako napísala agentúra Bloomberg, po inšpiráciu nemusel chodiť ďaleko. Značka Zara španielskeho miliardára a textilného magnáta Amancia Ortegu sa totiž stala priekopníčkou takzvanej rýchlej módy. To znamená, že odevná firma neustále reaguje na posledné trendy vo svete a často strieda jednotlivé kolekcie oblečenia. Zákazníkov láka aj na nižšie ceny. Napríklad v Španielsku alebo Portugalsku patrí Zara k „lowcostovej“ móde ponúkajúcej eleganciu širším vrstvám.

Slim sa domnieva, že prevzatie konceptu "rýchlej módy" pritiahne do jeho obchodných domov aj tých zákazníkov, ktorí teraz nakupujú odevy napríklad v predajniach švédskeho reťazca H&M alebo ďalších Ortegových značiek, ako sú Bershka alebo Oysho. "Ide o silne rastúci trh. Koncept rýchlej módy určite umožní zvýšiť počet zákazníkov," myslí si analytička Liliana de Leonová zo spoločnosti Corporativo GBM.

Miliardár sa chce pritom zamerať na stále silnejšie mexickú strednú triedu a reagovať na pozitívny trend rastúcich spotrebiteľských výdavkov. Tie by sa mali podľa odhadov spoločnosti PricewaterhouseCoopers do roku 2017 zvýšiť až o 30 percent.

Kto je Carlos Slim Helu

Vďaka svojej spoločnosti América Móvil sa preslávil predovšetkým ako telekomunikačný magnát. Jeho majetok sa v septembri 2014 odhadoval na takmer 83 miliárd dolárov, prezývku má "Warren Buffett Mexika". Od americkej spoločnosti Sears kúpil jej mexickú divízii v roku 1997. Teraz prostredníctvom svojej skupiny Grupo Sanborns vlastní viac než 80 obchodných domov Sears v Mexiku. Tie vlani utŕžili 1,5 miliardy dolárov.

Pozornosť vzbudil na obchodnej konferencii v Paraguaji, keď vyhlásil, že prišiel čas na "radikálnu úpravu" pracovného života ľudstva. Miesto odchodu do dôchodku v 50 alebo 60 rokoch by sme mali pracovať do neskoršieho veku, ale brať si viac voľna."Ľudia by mohli pracovať dlhšie, napríklad do 70 alebo 75 rokov, a len tri dni v týždni, povedzme 11 hodín denne. Ak by sme pracovali len tri dni v týždni, mali by sme viac času na odpočinok, kvalitnejší život. Štvordňové voľno by bolo dôležité pre vytvorenie nových voľnočasových aktivít a ďalších spôsobov, ako sa zabaviť," citoval Slima Financial Times.

Súvisiace články

Aktuálne správy